Μουσείο Τυπογραφείας

Φόροι και έκτακτες εισφορές “αδειάζουν” τις μαρίνες!

• 32 τουριστικοί λιμένες λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα ή το 8,7% του συνόλου των 364 τουριστικών λιμένων της Μεσογείου.
• 10.384 είναι η δυναμικότητά τους σε θέσεις ή το 7,9% της δυναμικότητας του  συνόλου των τουριστικών λιμένων της Μεσογείου.
• Οι κύριοι ανταγωνιστές μας θεωρούνται η Κροατία με 55 μαρίνες και περίπου 18.000 θέσεις και η Τουρκία με 23 μαρίνες και 9.670 θέσεις.Και στις δύο αυτές χώρες βρίσκονται σε εξέλιξη έργα κατασκευής νέων μαρινών αυξάνοντας τη δυναμικότητά τους.

Θέλει πειθώ, σοβαρότητα… επαγγελματισμό
Δανειζόμαστε μερικές παραγράφους του γνωστού αρθρογράφου της “Ναυτεμπορικής” κ. Α.Δ. Παπαγιαννίδη, από την τελευταία του τοποθέτηση (Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012) και ανάλυση πάνω σε θέματα ιδιωτικοποιήσεων, μα ιδιαίτερα στο θέμα της “διώρυγας της Κορίνθου”:
«Βέβαια η αλήθεια είναι ότι τα εμβληματικά projects είναι χρήσιμα -ίσως και πολύτιμα- αν είναι να ξαναμπεί “κάπως” η Ελλάδα στον διεθνή χάρτη. Την ώρα που γίνεται ο μέγα – σχεδιασμός της Ελληνικής Ριβιέρας, διεθνή συμφέροντα (ακόμη και κινεζικά!) έχουν επισημάνει ένα άλλο έργο, με συμβολική λειτουργία, στον ελληνικό χώρο.
Η διώρυγα της Κορίνθου με 10.000 διάπλους τον χρόνο, που είχε προ δεκαετίας ιδιωτικοποιηθεί με τη “Sea Containers” και έπεσε έξω, σήμερα στα χέρια της δημόσιας ΑΕΔΙΚ, είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που… περπάτησαν.
Από ζημιογόνα, ξανάγινε κερδοφόρα. Ομως, το αιωνόβιο αυτό έργο (120 ετών) ήδη καταρρέει. Κυριολεκτικά: τα τοιχώματα πέφτουν, το πέρασμα ρηχαίνει. Η μείζων επισκευή που χρειάζεται να κοστίσει περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ.
Αν όμως αυτό το έργο μεγαλώσει στα 600 εκατ. δηλαδή περιλάβει διάνοιξη ώστε να περνούν αισθητά μεγαλύτερα σκάφη, αν επιπλέον αξιοποιηθεί ο γύρω χώρος τουριστικά (από ανάδειξη της αρχαίας Διωλκού μέχρις εστιατόριο με γυάλινο δάπεδο πάνω στη διώρυγα, να βλέπουν οι τουρίστες τα καράβια να περνούν, συν διάβαση – ξενάγηση τουριστών στη διώρυγα, συν μαρίνα 250 σκαφών) θα μπορούσε το έργο αυτό -μάλιστα με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας- να γίνει ένα ακόμα landmark project. Με μέγεθος μέσα στα άμεσα μέτρα της Ελλάδας του 2012 – 2015 με πρόσθετη ζήτηση διελεύσεων μέχρι και +80% της σημερινής».

Βαριά βιομηχανία για τον τουρισμό;
Τα ελληνικά λιμάνια της κρουαζιέρας.
Τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια: – Κέρκυρα – Κατάκολο – Πειραιάς – Μύκονος – Σαντορίνη – Ρόδος – Ηράκλειο.
Τα λιμάνια της χώρας που έχουν δυνατότητες ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας: Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Καλαμάτα, Γύθειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Αγιος Νικόλαος, Πάρος, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Πάτρας, Λέσβος, Κως.
Κάτι ακόμη:
=> 4.845 άτομα απασχολούνταν στον τομέα της κρουαζιέρας το 2005 στην Ελλάδα που βρίσκεται στην 8η θέση της σχετικής ευρωπαϊκής λίστας
=> 61.445 ήταν ο αντίστοιχος εργαζομένων στην Ιταλία που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Δεύτερη η Βρετανία με 37.319 εργαζομένους και τρίτη η Γερμανία με 19.969.
=> 187.120 ήταν μέσα στο 2005 οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν σε κρουαζιερόπλοια από την Ελλάδα η οποία ήταν στην 4η θέση της αντίστοιχης ευρωπαϊκής λίστας.
=> 986.347 ήταν τον ίδιο χρόνο οι επιβάτες από την 1η στη λίστα Ιταλία, με δεύτερη την Ισπανία, που οι επιβάτες έφτασαν τους 586.710.
=> Πάμε πιο αναλυτικά για τα 70 λιμάνια με προοπτικές
• Αιδηψός • Αίγινα • Αγιος Νικόλαος • Αλεξανδρούπολη •Αλόννησο • Αμοργός • Ανδρος • Αστυπάλαια • Κεφαλονιά • Χάλκη • Χανιά • Χίος • Κέρκυρα • Κόρινθος • Γύθειο • Ηράκλειο • Υδρα • Ηγουμενίτσα • Ικαρία • Ιος • Ιτέα • Ιθάκη • Καλαμάτα • Κάλυμνος • Κάρπαθος • Καστελλόριζο • Κατάκολο • Καβάλα • Κέα • Κως • Κύθηρα • Λευκάδα • Λήμνος • Λέρος • Λέσβος • Μήλος • Μονεμβασιά • Μύκονος • Ναύπακτος • Ναύπλιο • Νάξος • Νίσηρος • Πάρος • Πάτμος • Πάτρα • Παξοί • Πειραιάς • Πόρος • Πρέβεζα • Πύλος • Ρέθυμνο • Ρόδος • Σάμος • Σαμοθράκη • Σαντορίνη • Σέριφος • Σίφνος • Σητεία • Σκιάθος • Σκόπελος • Σκύρος • Σπέτσες • Σύμη • Σύρος • Θάσος • Θεσσαλονίκη • Τήνος • Βόλος • Ζάκυνθος.

Γνωρίζετε ότι…
=> Οι Νομοί της χώρας, των οποίων οι πολίτες… πληρώνουν τα χρέη τους είναι: Καστοριάς, Λακωνίας, Θεσπρωτίας, Σάμου, Κυκλάδων, Χίου, Ευρυτανίας.
=> Οι Νομοί που επιδεικνύουν μια “ισορροπία”: Αργολίδας, Πιερίας, Εβρου, Ευβοίας, Λέσβου, Ιωαννίνων, Δωδεκανήσου, Κεφαλληνίας, Αρκαδίας, Χαλκιδικής, Ροδόπης, Αττικής, Κοζάνης
=> Οι Νομοί στους οποίους “πρωταγωνιστούν” οι καθυστερήσεις: Δράμας, Ημαθίας, Αχαΐας, Καρδίτσας, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Βοιωτίας, Κέρκυρας, Πρέβεζας, Τρικάλων, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Φωκίδας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Αιτωλοακαρνανίας.
=> Οι Νομοί με το μεγαλύτερο ποσοστό “κόκκινων” δανείων: Κορινθίας, Κιλκίς, Γρεβενών, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Καβάλας, Λάρισας, Ρεθύμνου, Πέλλας, Χανίων, Ηλείας, Σερρών, Αρτας
=> Καταθέσεις σε εκατομμύρια ευρώ:
• Χανίων 1.722 εκ., • Ρεθύμνου 769 εκ. • Ηρακλείου 3.360 εκ., • Λασιθίου 905 εκ.
=> Κατά κεφαλήν καταθέσεις σε χιλ. ευρώ:
• Χανίων 11,45 χιλ, • Ρεθύμνου 9,39 χιλ., • Ηρακλείου 11,49 χιλ, • Λασιθίου 11,85 χιλ.
=> Σύμφωνα με τη πηγή που δημοσιεύεται η αναλυτική αυτή απογραφή (εφ. “Κεφάλαιο” της 6ης Απριλίου 2013, σελ. 12 και 13) το συμπέρασμα για την Κρήτη είναι το ακόλουθο:
«Το μεγαλύτερο νησί της χώρας, με παράδοση και σημαντικές επιδόσεις στη γεωργία και στον τουρισμό, έχει δύο από τους τέσσερις νομούς του στο “κόκκινο”. Ταυτόχρονα Λασίθι, Ηράκλειο και Χανιά “φιγουράρουν” στις υψηλότερες θέσεις των κατά κεφαλήν καταθέσεων.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις οφειλετών, από τους οποίους το δημόσιο δεν πρόκειται να εισπράξει ούτε ένα ευρώ:
1. ΟΣΕ Α.Ε, 2,37 δισ. ευρώ
2. Ακρόπολις ΑΧΕ, 5,6 δισ. ευρώ
3. Ολυμπιακή Αεροπορία, 694 εκατ. ευρώ
4. Παλαιά Τράπεζα Κρήτης (υπό εκκαθάριση) 159,9 εκατ. ευρώ.
5. Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων, 76,1 εκατ. ευρώ.
6. Εγνατία Ασφαλιστική, 147,2 εκατ. ευρώ.
7. Νικ. Κασιμάτης (φυλακισμένος για το κύκλωμα παράνομων επιστροφών ΦΠΑ) 1.019 δισ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΥΠ.ΟΙΚ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.