Μουσείο Τυπογραφείας

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Φωνές ανησυχίας

AERODROMIO 3MYLONAKHS XRHSTOSΤον κώδωνα του κινδύνου κρούει ως προς το αεροδρόμιο των Χανίων ο αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου και πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Χρήστος Μυλωνάκης τονίζοντας ότι θα πρέπει άμεσα να υπάρξει κινητοποίηση για να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος εξοπλισμός, που θα καταστήσει το αεροδρόμιο λειτουργικό μετά την επέκτασή του.
Παράλληλα, ο κ. Μυλωνάκης επαναφέρει την πρόταση για τη συμμετοχή των τοπικών φορέων (Αντιπεριφέρειας, Δήμων, Επιμελητηρίων, Τράπεζας Χανίων κ.ά.) στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου, ενώ αφήνει αιχμές κατά των πολιτικών και συνδικαλιστικών Φορέων υποστηρίζοντας ότι αδράνησαν στον αγώνα κατά της ιδιωτικοποίησης του “Δασκαλογιάννης”.

«ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ»

Ειδικότερα ο κ. Μυλωνάκης, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, σημείωσε ότι από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων «η τοπική πολιτική και αυτοδιοικητική ηγεσία, αλλά και οι επαγγελματικοί φορείς, αδράνησαν και το μόνο που έκαναν είναι δημόσιες δηλώσεις και τοποθετήσεις. Δεν έδρασαν, ώστε να αποτραπεί η αποκρατικοποίηση. Θα μπορούσαν να είχαν προσφύγει στo ΣτΕ ή και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς το έργο είναι επιχορηγούμενο με ευρωπαϊκούς πόρους και δεν μπορεί σύμφωνα με τον νόμο να ιδιωτικοποιηθεί», σχολίασε, ενώ εξαπέλυσε βολές και κατά της συνδικαλιστικής ηγεσίας της Υ.Π.Α. λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ενώ είχε δεσμευτεί ότι θα προσφύγει στο ΣτΕ για όλα τα αεροδρόμια, έμεινε στα επικοινωνιακά τεχνάσματα».
Ο κ. Μυλωνάκης υπογράμμισε ότι συγχρόνως θα έπρεπε να είχε συζητηθεί και ωριμάσει όλο αυτό το διάστημα η εναλλακτική πρόταση που είχε τεθεί εξ αρχής στο τραπέζι στην περίπτωση που δεν μπορούσε να αποτραπεί η αποκρατικοποίηση: «Μιλάμε για ένα σχέδιο β’, το οποίο θα στόχευε στη συμμετοχή τοπικών φορέων, όπως Δήμοι, Επιμελητήρια, Αντιπεριφέρεια, Τράπεζα Χανίων κ.λπ., στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς αεροδρομίου. Το μοντέλο αυτό ακολουθείται στο 90% των αεροδρομίων της Ευρώπης» ανέφερε, επισημαίνοντας ότι ακόμα και τώρα μπορεί να υποβληθεί μια πρόταση στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.

ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ

Ο κ. Μυλωνάκης μίλησε ακόμα για «κακούς σχεδιασμούς» σε ό,τι αφορά το έργο επέκτασης του αεροδρομίου και για σοβαρές ελλείψεις σχετικά με τον εξοπλισμό που είναι απαραίτητος. «Οι υποδομές όπως έχουν σχεδιαστεί από την Υ.Π.Α. δεν θα ικανοποιούν καμία από τις ανάγκες του αεροδρομίου. Για παράδειγμα το πάρκινγκ των λεωφορείων είναι απομακρυσμένο, ενώ εκείνο των Ι.Χ. είναι στο κέντρο. Επίσης, δεν έχει εξασφαλιστεί κανένας ηλεκτρονικός εξοπλισμός για να εξυπηρετούνται γρήγορα οι επιβάτες, ενώ ο Πύργος Ελέγχου θα είναι ένα γυμνό κτήριο. Ενώ δηλαδή ξοδεύουμε 110 εκατ. ευρώ για υποδομές, οι υποδομές που θα φέρουν ανάπτυξη και θα αυξήσουν τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στην ουσία δεν έχουν προβλεφθεί. Γι’ αυτό πρέπει άμεσα οι φορείς να διεκδικήσουν τα κονδύλια για τον εξοπλισμό όπως και το έργο της σύνδεσης του αεροδρομίου με τον Β.Ο.Α.Κ.», σημείωσε, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι το αεροδρόμιο Χανίων είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που δεν έχει ραντάρ προσέγγισης.

ΤΟ ΝΕΟ “ΣΠΑΤΟΣΗΜΟ”

Στο μεταξύ, ο κ. Μυλωνάκης ήταν ιδιαίτερα καυστικός απέναντι στην καθιέρωση του νέου “σπατόσημου”, ύψους 12 ευρώ για όλους τους επιβάτες εντός κι εκτός ζώνης Σένγκεν, αλλά και ενός “πλαφόν” χρεώσεων που δεν θα ξεπερνά τα 20 ευρώ ανά ταξιδιώτη συνολικά, στο οποίο προσανατολίζεται σύμφωνα με ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης του “Βήματος” η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της παραχώρησης των περιφερειακών αερολιμένων σε ιδιώτες επενδυτές.
Ο κ. Μυλωνάκης χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη κίνηση «δώρο στους νέους επενδυτές που θα αποκτήσουν τα αεροδρόμια» και υπογράμμισε ότι αυτή η πολιτική είναι ενάντια στο πάγιο αίτημα των φορέων του τουρισμού για μείωση των κρατικών φόρων στα αεροδρόμια.
«Η κυβέρνηση δυστυχώς αρνείται να συζητήσει αυτό το θέμα. Κι αυτό που μας φοβίζει περισσότερο είναι ότι θεσμοθετεί καινούργιο “σπατόσημο”, το οποίο όπως φαίνεται θα το δώσει δώρο στους νέους ιδιοκτήτες των αεροδρομίων για να κάνουν τις επενδύσεις τους».

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.