Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ευρωπαϊκή συνάντηση Εrasmus+ στην Κίσαμο

Ενενήντα μαθητές και είκοσι καθηγητές από την Ουγγαρία, την Εσθονία, την Πολωνία, την Τουρκία και την Ελλάδα (Κίσαμος) συμμετείχαν από τις 15 έως τις 21 Φεβρουαρίου στη συνάντηση εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Mit dem interaktiven Kulturkoffer durch Europa reisen – Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη με τη διαδραστική βαλίτσα του πολιτισμού”.
Το εν λόγω πρόγραμμα Erasmus+ υλοποιείται στο 2ο Γυμνάσιο Κισάμου για τα σχολικά έτη 2014 – 2015 και 2015 – 2016 και έχει ως στόχο οι συμμετέχοντες να ενδιαφερθούν για τα μουσεία και την τέχνη, για άλλες χώρες και άλλους πολιτισμούς ανακαλύπτοντας τη διαφορετικότητα και τον πολιτιστικό πλουραλισμό, αλλά και τις ομοιότητές τους. Η γλώσσα εργασίας είναι τα γερμανικά.
Η επίσημη υποδοχή των ομάδων των καθηγητών και των μαθητών έγινε στο Φαλδάμειο Οίκημα της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου παρουσία του δημάρχου Κισάμου κ. Θοδωρή Σταθάκη, του αντιδημάρχου Παιδείας  κ. Βασίλη Γλαμπεδάκη, του διευθυντή του 2ου Γυμνασίου Κισάμου κ. Χαρίλαου Παπαευαγγέλου, της συντονίστριας εκπαιδευτικού Γερμανικής Γλώσσας κας Γεωργίας Πιπέλη, των μελών της παιδαγωγικής ομάδας κας Πόπης Μαραθάκη, κας Ελευθερίας Αποστολάκη, κας Ειρήνης Αθητάκη, κας Μαρίας Φωτεινάκη και κας Αργυρώς Βουτετάκη, του προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Βασίλη Κλωστράκη, των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των συμμετεχόντων μαθητών. Υστερα από τους χαιρετισμούς και  την παρουσίαση των στόχων και των εργασιών του προγράμματος, οι εταίροι παρουσίασαν τα σχολεία τους, έγινε ανταλλαγή δώρων, ενώ η εκδήλωση έκλεισε με παραδοσιακούς κρητικούς χορούς και τραγούδια από τους ίδιους τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κισάμου. Στη συνέχεια οι ομάδες των εταίρων επισκέφτηκαν το 2ο Γυμνάσιο, όπου ξεναγήθηκαν στο σχολείο, ενώ τα παιχνίδια γνωριμίας που ακολούθησαν συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί μια οικειότητα μεταξύ των μελών του προγράμματος. Το μεσημέρι προσφέρθηκε γεύμα στο σχολείο με εδέσματα που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών κι έτσι οι φιλοξενούμενοί μας είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν παραδοσιακές γεύσεις του τόπου. Aκολούθησε ομαδικό παιχνίδι του γύρου της πόλης, όπου έγινε η γνωριμία με τα σημαντικότερα αξιοθέατα στο Καστέλι (Αρχαιολογικό Μουσείο Κισάμου, Πλατεία Ελ. Βενιζέλου, Ναός Αγίου Σπυρίδωνα, Μητροπολιτικός Ναός Ευαγγελίστριας, Μουσείο Ειρηναίου Γαλανάκη, Άγιος Οικουμένιος, Κάστρο Κισάμου, Παραλία Τελωνείου).
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Κισάμου και στη συνέχεια οι καθηγητές και οι μαθητές όλων των χωρών παρακολούθησαν μία διδακτική ώρα μαθημάτων, όπως Λογοτεχνία, Ιστορία, Αγγλικά, Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Φυσική και Πληροφορική. Κι επειδή ο αθλητισμός ενώνει τους λαούς και τους ανθρώπους διοργανώθηκαν αγώνες βόλεϊ και μπάσκετ μεταξύ των ομάδων. Επίσης έγιναν μαθήματα χορού, όπου οι εταίροι έμαθαν να χορεύουν συρτάκι και άλλους παραδοσιακούς χορούς με τη βοήθεια των μαθητών μας. Πολύ σημαντικό μέρος του προγράμματος κατέχει η Τέχνη, στα πλαίσια της οποίας πραγματοποιήθηκε εργαστήριο (Workshop) με θέμα “Ζωγραφική πάνω σε πέτρες”, όπου οι συμμετέχοντες έκαναν πολύ ωραίες δημιουργίες εμπνευσμένες από το Erasmus+, από τη θάλασσα, τον ήλιο και την Κρήτη. Μετά από τις εργασίες της ημέρας υπήρξαν στιγμές χαλάρωσης στα Φαλάσαρνα, όπου όλοι είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το μαγευτικό τοπίο της περιοχής και να περπατήσουμε στην υπέροχη παραλία λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα.
Tην Τετάρτη πραγματοποιήσαμε στο Ναυτικό Μουσείο Χανίων εργαστήριο (Workshop), όπου καθηγητές και μαθητές συμμετείχαν σε μικρές ομάδες σε δραστηριότητες στη Γερμανική Γλώσσα (φύλλα εργασίας, παιχνίδια, κατασκευές, ζωγραφική).  Όλες οι εργασίες που εκπονήθηκαν είχαν σχεδιαστεί στα πλαίσια του Εrasmus+ και είχαν σχέση με τα εκθέματα του Μουσείου, την ιστορία, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος κ.ά. Η επιλογή του Ναυτικού Μουσείου έγινε κατόπιν διαγωνισμού και ψηφοφορίας από τους συμμετέχοντες μεταξύ πέντε διαφημιστικών βίντεο για Μουσεία του Νομού Χανίων, τα οποία είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Κισάμου. Το μεσημέρι γευματίσαμε όλοι μαζί σε παραδοσιακή ταβέρνα με κρητικά εδέσματα, ενώ το βράδυ μεταβήκαμε στην Κίσαμο, όπου διοργανώθηκε καραόκε – πάρτι με διεθνή τραγούδια και μέσα σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα οι συμμετέχοντες όλων των χωρών τραγούδησαν τραγούδια του τόπου τους και χόρεψαν όλοι μαζί αποδεικνύοντας πως οι λαοί δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν μεταξύ τους.
Η Πέμπτη ήταν μέρα αφιερωμένη στα Χανιά. Το πρωί ξεναγήσαμε τους εταίρους μας στην πόλη των Χανίων, όπου μεταξύ άλλων επισκεφτήκαμε τη Δημοτική Πινακοθήκη, τον Καθεδρικό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, την Καθολική Εκκλησία, το Λαογραφικό Μουσείο, τη Δημοτική Αγορά, την ιστορική συνοικία της Σπλάντζιας, τη Μινωική Κυδωνία και περπατήσαμε στα σοκάκια της παλιάς πόλης και στο παλιό λιμάνι. Κατόπιν γευματίσαμε αντικρίζοντας το Φάρο των Χανίων και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο Τυπογραφίας. Η ξενάγησή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στους Τάφους των Βενιζέλων στο Ακρωτήρι, απ΄ όπου απολαύσαμε την υπέροχη θέα της πόλης των Χανίων.
Την τελευταία μέρα κάναμε μια εκδρομή σε χωριά της περιοχής. Ξεκινήσαμε από την Ποταμίδα, όπου επισκεφτήκαμε το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο, που λειτουργεί ως Μουσείο Σχολικής Ζωής, ενώ τον ενθουσιασμό όλων προκάλεσε το σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο των κωμωλίθων. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στα Νοχιά. Μπαίνοντας στο χωριό είδαμε τον σπηλαιώδη Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης, συνεχίσαμε με την επίσκεψή μας στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας, όπου είδαμε την αρχαιότερη αμφιπρόσωπη φορητή εικόνα της Κρήτης, και το Εκκλησιαστικό Μουσείο, και καταλήξαμε στο εργαστήριο κεραμικής Γαία, όπου έγινε γνωριμία με την κεραμική τέχνη καθώς παρουσιάστηκε η τέχνη της κατασκευής της παραδοσιακής λαΐνας. Τελευταίος μας σταθμός ήταν οι Άνω Βούβες. Εκεί επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ελιάς και φωτογραφηθήκαμε στο Μνημειακό δέντρο της ελιάς, το αρχαιότερο δέντρο ελιάς στον κόσμο.
Το βράδυ της Παρασκευής είχε φτάσει η ώρα του αποχωρισμού. Συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο, όπου μέσα σε κλίμα χαράς και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια βραδιά με τραγούδι και χορό. Τα δάκρυα στα μάτια μικρών και μεγάλων ήταν η απόδειξη πως το διάστημα όλων αυτών των ημερών δημιουργήθηκαν στενοί δεσμοί φιλίας, που ήταν και το σημαντικότερο όφελος από αυτή τη συνάντηση.
Η ελληνική αποστολή του 2ου Γυμνασίου Κισάμου ετοιμάζει «τη βαλίτσα του πολιτισμού» και θα ταξιδέψει σύντομα, στις 22 Απριλίου 2015 στο Ταλίν της Εσθονίας, όπου θα ζήσουμε νέες εμπειρίες.

*εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας – συντονίστρια προγράμματος Εrasmus+

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία