Μουσείο Τυπογραφείας

Αίτημα για ένταξη του συνδετήριου δρόμου Σούδα- Αεροδρόμιο στον ΒΟΑΚ

Κοινό αίτημα στο Υπουργείο Υποδομών για ένταξη του συνδετήριου δρόμου Σούδα – Αεροδρόμιο στο ευρύτερο έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) πρόκειται να καταθέσουν το επόμενο διάστημα οι εμπλεκόμενοι φορείς (Αντιπεριφέρεια, Δήμος, ΤΕΕ κ.ά.).
Αυτό έγινε γνωστό στην συνάντηση που είχαν το βράδυ της Παρασκευής η βουλευτής Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη με τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκο Καλογερή στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων με μηχανικούς των Τεχνικών υπηρεσιών και της Πολεοδομίας.
Παράλληλα επισημάνθηκε ότι το θέμα του ΒΟΑΚ πρόκειται να βρεθεί και στο επίκεντρο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στις αρχές του Οκτωβρίου στα Χανιά.
Σε δηλώσεις της στα τοπικά μέσα ενημέρωσης η κα Μπακογιάννη αναφερόμενη στο συνδετήριο Σούδα-Αεροδρόμιο έκανε λόγο για έναν δρόμο «απολύτως απαραίτητο». «Χρειαζόμαστε αυτό τον δρόμο εμείς στα Χανιά, τον χρειάζεται και το Ρέθυμνο, πόσο μάλλον τώρα όπου το νέο αεροδρόμιο Καστελίου είναι πολύ μακρύτερα ακόμα για το Ρέθυμνο από ό,τι πρωτύτερα. Αυτό το οποίο συμφωνήσαμε είναι ότι θα υπάρξει ένα αίτημα κοινό των φορέων προς το Υπουργείο Υποδομών ο δρόμος αυτός να ενταχθεί στον ΒΟΑΚ. Ώστε να είναι ένα κομμάτι του ΒΟΑΚ και ως τέτοιο να προχωρήσει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Ένα πολύ μεγάλο συν σε αυτήν την υπόθεση είναι το γεγονός πως ένα μεγάλο κομμάτι έχει απαλλοτριώσεις. Άρα μπορούμε να προχωρήσουμε. Αυτή είναι η απόφασή μας και ετοιμαζόμαστε για την επίσκεψη του κ. Καραμανλή, αρχές Οκτωβρίου, ώστε οι φορείς των Χανίων να είναι έτοιμοι στις προτάσεις τους» τόνισε.

ΠΕΡΙ ΔΙΟΔΙΩΝ
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στον νέο ΒΟΑΚ η κα Μπακογιάννη ανέφερε ότι ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς την επιβολή διοδίων και χαρακτήρισε ως «λαϊκίστικη» την θέση να μην τοποθετηθούν διόδια. «Έχω πει από την αρχή της προεκλογικής περιόδου ότι ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς διόδια. Γιατί θέλουμε το έργο να γίνει. Η θέση ότι ένα τέτοιο έργο αυτού του μεγέθους μπορεί να υπάρξει χωρίς διόδια, είναι -κατά την άποψή μου- ακραία λαϊκίστικη, είναι αν μη τι άλλο μια ουτοπία. Χρειάζονται διόδια. Το που θα μπουν διόδια, πώς θα αποφασιστούν τα διόδια συζητήσαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη ορισμένες ιδέες, για το τι θα μπορεί να γίνει για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά αυτόν τον δρόμο και πώς θα δοθούν λύσεις ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες τους. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει, θα συζητηθεί και θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να μπορέσουν να διευκολυνθούν κυρίως οι μόνιμοι κάτοικοι οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά ή πολλές φορές την ημέρα τον δρόμο. Επί της αρχής ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια διότι εάν μπούμε σε άλλη λογική τα δισέγγονα μας δεν θα έχουν δρόμο για να μπορούν να πάνε με ασφάλεια από τα Χανιά στο Ηράκλειο ή στον Άγιο Νικόλαο».
Σε ερώτηση των “Χανιώτικων νέων”, σχετικά με το αίτημα του βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου ο οποίος ζήτησε από το Υπ. Υποδομών να μην επαναφέρει στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης τις αρμοδιότητες για τον ΒΟΑΚ -που του είχε αφαιρέσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – αλλά να τις δώσει στην Περιφέρεια, η κα Μπακογιάννη, ανέφερε ότι «θα υπάρξει εκ των πραγμάτων μια πολύ στενή συνεργασία Περιφέρειας- Υπ. Υποδομών. Εδώ θα πρέπει να δούμε ποιος φορέας κάθε φορά μπορεί ταχύτερα να υλοποιήσει ένα στάδιο το οποίο θα είναι απαραίτητο».
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής, εξέφρασε την συμφωνία του με όσα ανέφερε η κα Μπακογιάννη. «Πέραν από τις τεχνικές λύσεις οι οποίες συζητήθηκαν, χρησιμοποιήθηκε η κοινή λογική -που πολλές φορές έχει λείψει από το συγκεκριμένο έργο- διότι δεν αρκεί να έχουμε μια μελέτη, η μελέτη αυτή πρέπει να είναι και υλοποιήσιμη. Επομένως επειδή μας ενδιαφέρει να υλοποιηθεί άμεσα, συζητήσαμε με την κα Μπακογιάννη πως μπορούν να προχωρήσουν αυτά τα θέματα που μας απασχολούν. Πράγματι έχουμε μια λωρίδα η οποία είναι από 20-30 μέτρα και έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός, οπότε ένα μέρος από αυτήν- αν όχι όλη- μπορεί να αξιοποιηθεί και να γλυτώσουμε αρκετά χρήματα. Μια πρόταση είναι αυτή. Πιστεύω ότι μετά το τέλος της μελέτης, το αποτέλεσμα θα είναι υλοποιήσιμο» επεσήμανε.

ΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ
Εν τω μεταξύ, την ελπίδα η πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε για τον ΒΟΑΚ στο Ρέθυμνο «να είναι η αρχή για την βελτίωση και επέκταση των δημοσίων υποδομών στο νησί της Κρήτης, έτσι ώστε να προχωρήσουν άμεσα νέες επενδύσεις με κοινωνικό και οικονομικό όφελος και η Κρήτη να είναι μέσα στις πρώτες θέσεις όπως της αξίζει στις διεθνείς τουριστικές αγορές», εκφράζουν με κοινή ανακοίνωσή τους οι πρόεδροι των Ενώσεων Ξενοδόχων Κρήτης.

Νο Comments