Μουσείο Τυπογραφείας

Εντυπωσιακές μαθητικές δημιουργίες

Οι μαθητές από το Λύκειο Κολυμπαρίου Βαγγελιώ Κουριδάκη, Νικολέτα Μαυρομιχελάκη, Κατερίνα Αρχοντάκη, Αλεξία Κορκίδη, Ολιάννα Μουσκουντάκη, Ιπποκράτης Γαροφαλάκης και Πέτρος Καλαντζάκης. Ιωάννα Κουκουνάκη, Δήμητρα Κουριδάκη, Έλενα Νικοπούλου, Ιωάννα Παπαδοκωνσταντάκη, Μαρένια Αναστασάκη, Κατερίνα Μελάκη, Αλεξία Κορκίδη, μαζί με καθηγητές τους.Τη δυνατότητα στους μαθητές να ξεδιπλώσουν για μια ακόμα χρονιά τις καλλιτεχνικές και επιστημονικές τους δεξιότητες και να παρουσιάσουν εργασίες που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, δίνει το Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας 2019.
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ που διοργανώνεται από το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Χανίων και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ – ΚΑΜ οι μαθητές παρουσίασαν χθες στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων πρωτότυπες εργασίες, έρευνες και προσπάθειες που αναδεικνύουν άλλοτε σύγχρονους προβληματισμούς, άλλοτε πτυχές της τοπικής ιστορίας και του πολιτισμού κι άλλοτε έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

ΕΠΑΛ ΒΡΥΣΩΝ
Πολιτισμός και γεύσεις από τον Αποκόρωνα

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Βρυσών Παύλος Στεφανάκης, Στράτος Νενεδάκης, Φαίη Καμαριανάκη και Μαρία Σαρτζετάκη μαζί με τους καθηγητές τους Αφροδίτη Τερζή και Χρήστο Μποτωνάκη

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Βρυσών Παύλος Στεφανάκης, Στράτος Νενεδάκης, Φαίη Καμαριανάκη και Μαρία Σαρτζετάκη μαζί με τους καθηγητές τους Αφροδίτη Τερζή και Χρήστο Μποτωνάκη

Τις φυσικές ομορφιές του Αποκόρωνα και τον λαϊκό πολιτισμό της περιοχής επέλεξαν να αναδείξουν μέσα από μια ταινία που δημιούργησαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Βρυσών. Παράλληλα, παρουσίασαν τη βραβευμένη εικονική τους επιχείρηση «Κρητοβουτιές» που προωθεί πρωτότυπα κρητικά σνακ.
Στο βίντεο που έφτιαξαν οι μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών τους Μποτωνάκη Χρήστου και Μπουτσαράκη Κωνσταντίνου, οι θεατές έρχονται σε επαφή με τη μακραίωνη παράδοση του Αποκόρωνα, μέσα από ριζίτικα τραγούδια, αλλά και την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος στο χωριό Μάζα.
Σε ό,τι αφορά τις «Κρητοβουτιές» οι μαθητές μίλησαν για τα αλμυρά και γλυκά κρητικά σνακ που έφτιαξαν στο πλαίσιο των εργασιών του Τομέα Οικονομίας και Διοίκησης και υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους Αφροδίτης Τερζή και Κατερίνας Χαντζιάρα, αξιοποιώντας τοπικές πρώτες ύλες όπως μήλο, κανέλα, πετιμέζι, ταχίνι, θυμάρι, γραβιέρα, πάστα ελιάς και πιπεριά Φλωρίνης. Πρόκειται για σνακ που απέσπασαν το β’ βραβείο στην εμπορική έκθεση εικονικών επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο στη Θεσσαλονίκη και στην οποία συμμετείχαν 40 εικονικές επιχειρήσεις.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
“Βουτιά” στην ιστορία

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αλικιανού Στέλιος Γιαννακάκης, Ειρήνη Κασσάρα , Γιάννης Ελευθεράκης, Μιχαέλα Βανταράκη

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αλικιανού Στέλιος Γιαννακάκης, Ειρήνη Κασσάρα , Γιάννης Ελευθεράκης, Μιχαέλα Βανταράκη

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αλικιανού επέλεξαν να «βουτήξουν» στα νερά της τοπικής ιστορίας, της λογοτεχνίας και της παράδοσης, αναδεικνύοντας την επανάσταση του Γεωργίου Καντανολέου. Στο πλαίσιο αυτό, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του διευθυντή τους, Γιώργου Καρκάνη, μελέτησαν το θεατρικό έργο του Τιμολέωνta Αμπελά. «Πρόκειται για μια ιστορία του τόπου μας, έναν μύθο κατά κάποιον τρόπο, που ένας παλιός συγγραφέας αποφάσισε να τον μεταφέρει στο θέατρο. Μέσα από αυτό το θεατρικό έργο μάθαμε περισσότερα για τον τόπο μας και παράλληλα φτιάξαμε το ημερολόγιο του σχολείου μας», σημείωσαν οι μαθητές του σχολείου που μίλησαν στα “Χ.ν.”.

ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
“Φόκους” στην (κατα)χρήση του κινητού

Οι μαθητές από το Λύκειο Κολυμπαρίου Βαγγελιώ Κουριδάκη, Νικολέτα Μαυρομιχελάκη, Κατερίνα Αρχοντάκη, Αλεξία Κορκίδη, Ολιάννα Μουσκουντάκη, Ιπποκράτης Γαροφαλάκης και Πέτρος Καλαντζάκης. Ιωάννα Κουκουνάκη, Δήμητρα Κουριδάκη, Έλενα Νικοπούλου, Ιωάννα Παπαδοκωνσταντάκη, Μαρένια Αναστασάκη, Κατερίνα Μελάκη, Αλεξία Κορκίδη, μαζί με καθηγητές τους.

Οι μαθητές από το Λύκειο Κολυμπαρίου Βαγγελιώ Κουριδάκη, Νικολέτα Μαυρομιχελάκη, Κατερίνα Αρχοντάκη, Αλεξία Κορκίδη, Ολιάννα Μουσκουντάκη, Ιπποκράτης Γαροφαλάκης και Πέτρος Καλαντζάκης. Ιωάννα Κουκουνάκη, Δήμητρα Κουριδάκη, Έλενα Νικοπούλου, Ιωάννα Παπαδοκωνσταντάκη, Μαρένια Αναστασάκη, Κατερίνα Μελάκη, Αλεξία Κορκίδη, μαζί με καθηγητές τους.

Οι μαθητές από το Λύκειο Κολυμπαρίου ξενάγησαν το κοινό στα γυρίσματα μιας ταινίας που βρίσκονται υπό εξέλιξη, με θέμα τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Τα παιδιά θίγοντας ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα πήραν συνεντεύξεις από μαθητές, συγγενείς τους, καθηγητές κ.ά. και παράλληλα έντυσαν το υλικό τους με σκηνές μυθοπλασίας που γύρισαν τα ίδια, δίνοντας συγχρόνως ένα χιουμοριστικό τόνο στην ταινία. Αρωγοί τους στην προσπάθειά τους αυτή που γίνεται στο πλαίσιο των δράσεων του Chania Film Festival και των Cine Μαθήματα είναι οι καθηγητές Χαμηλάκη Αικατερίνη, Μανουσάκης Αντώνιος, Φρονιμάκη Μαρία Κορναράκη Μαρία, Μαρολαχάκη Μαρία και ο διευθυντής του σχολείου Ζαχαρίας Κουτουλάκης.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ
Μια ματιά στη Δυτική Ελλάδα

gymnasioNEASKYDWNIAS
“Η αρχιτεκτονική της Πέτρας στην Ήπειρο” και “Ταξίδειον δια της Ιονίας οδού και πέρα αυτής” ήταν το θέμα των δύο εργασιών που παρουσίασαν οι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Κυδωνίας. Για την πρώτη η μαθήτρια Ευτυχία Μανιουδάκη σημείωσε πως «η ιδέα να ασχοληθούμε με την αρχιτεκτονική της πέτρας στην Ήπειρο ήταν από το μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας και το κείμενο για το γιοφύρι της Άρτας. Πολλοί από εμάς είχαμε ερωτήματα για το θέμα της αρχιτεκτονικής και υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον. Πήγαμε στην περιοχή εκεί, στην Άρτα, είδαμε από κοντά το μνημείο, βγάλαμε φωτογραφίες, μιλήσαμε με ντόπιους και σχηματίσαμε πιστεύουμε μια ολοκληρωμένη άποψη». Οι μαθητές έδειξαν στα πλαίσια του φεστιβάλ φωτογραφίες και έδωσαν πληροφορίες για κτήρια με βασικό υλικό την πέτρα.
Στο «Ταξίδειον δια της Ιονίας οδού και πέρα αυτής” αναφέρθηκε η μαθήτρια Ιφιγένεια Ανδρεάδη. Οι μαθητές μελέτησαν την ιστορία και τον πολιτισμό της Δυτικής Ελλάδας στο τμήμα της από όπου περνάει η Ιόνια οδός. «Προσπαθήσαμε να παντρέψουμε το παρελθόν με το σήμερα, την ιστορία της περιοχής αυτής και τη σύνδεση της με την Ιονία οδό. Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία γιατί γνωρίσαμε μια άγνωστη σε πολλούς από εμάς περιοχή» είπε η μαθήτρια. Οι μαθητές έδειξαν εικόνες που τράβηξαν με τη βοήθεια drone από την περιοχή επίσκεψη τους.

 
ΕΠΑΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ
Eνας μοναδικός “Ερωτόκριτος”

Μαθητές και καθηγητές του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου που συμμετέχουν στη δράση

Μαθητές και καθηγητές του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου που συμμετέχουν στη δράση

«Θέμα της εργασίας μας το έτος “Ερωτόκριτου”, πάνω στο οποίο ζωγραφίσαμε, φωτογραφήσαμε, φτιάξαμε video, ιστολόγιο και τα γνωστά δίστοιχα του “Ερωτόκριτου” που τα βλέπετε σε πολλούς τοίχους των Χανίων» τόνισε η μαθήτρια Αρετή Μανουσάκη, μια εκ των πολλών μαθητών του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου (Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών). Μια από τις πολλές ωραίες δράσεις ήταν η χρησιμοποίηση ρούχων εποχής από το ΔΗΠΕΘΕΚ προκειμένου να στήσουν μια φωτογράφηση στην παλιά πόλη στα πρότυπα της περιόδου του Ερωτόκριτου.
Το ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου συμμετείχε στη δράση blog your heritage του Υπουργείου Παιδείας μαζί με άλλα 10 ΕΠΑΛ της χώρας, που περιλαμβάνει την επίσκεψη σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και την ανάρτητηση του υλικού στο blog.
«Συμμετείχα στη φωτογράφηση, στο edit των video clip για το blog μας. Ήταν μια μοναδική εμπειρία από την οποία είχαμε μόνο οφέλη» τόνισε ο μαθητής Νίκος Γδοντάκης. Οι δράσεις έγιναν με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Ρ. Βαρδή, Ο. Βερυκάκη, Α. Ψαράκη, Γ. Χαρχαλάκη, Σ. Μιχαηλέλη .

1ο ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
“Υπηρέτης δύο αφεντάδων”

Η θεατρική ομάδα του 1ου Λυκείου

Η θεατρική ομάδα του 1ου Λυκείου

Σκηνές από το “Υπηρέτης δύο αφεντάδων” του Κάρλο Γκολντόνι παρουσίασε η θεατρική ομάδα του 1ου Γενικού Λυκείου Χανίων, μια πολύ φιλόδοξη προσπάθεια που στέφθηκε με επιτυχία.
«Επιλέξαμε το συγκεκριμένο θεατρικό έργο γιατί έχει πολύ χιούμορ και διασκεδάσαμε και εμείς πολύ στις πρόβες» μας δήλωσε η μαθήτρια Μελίνα Γκρίμπελ μέλος της θεατρικής ομάδας, συμπληρώνοντας πως «το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν να βρούμε χρόνο για της πρόβες.»
«Από την δράση αυτή προσωπικά πιστεύω ότι κέρδισα την καλή συνεργασία και το δέσιμο με τα άλλα παιδιά» σημείωσε ο Νίκος Τσουπάκης, ενώ η Ελένη Τζινευράκη εξηγεί πως «όλη η εμπειρία της θεατρική παράστασης ήταν μοναδική και πιστεύω ότι θα πρέπει να το δοκιμάσουν όλα τα σχολεία».
«Μπορεί να πιεζόμαστε από τα διαγωνίσματα αλλά το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης είναι μοναδική εμπειρία» λέει ο Άκης Λιονής, ενώ ο Γιώργος Μαζάνης συμπληρώνει «το θέατρο είναι πηγή χαλάρωσης για όλους ώστε να ξεχάσουμε τα προβλήματα και να ατενίσουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον».

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.