Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Δράσεις για το περιβάλλον

» Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δράσης Οικολογικών Σχολείων

Με ποικίλες περιβαλλοντικές δράσεις υποδέχτηκαν χθες οι μικροί μαθητές του 1ου και 4ου Νηπιαγωγείου Μουρνιών την Παγκόσμια Ημέρα Δράσης Οικολογικών Σχολείων.

«Κάθε χρόνο τέτοια μέρα προετοιμάζουμε μαζί με τα παιδιά δράσεις προς τη βελτίωση του περιβάλλοντος, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής. Συμμετέχουμε για 5η χρονιά στο διεθνές δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με παγκόσμια εμβέλεια, στο πλαίσιο ενός οικολογικού προγράμματος Νηπιαγωγείων και Δημοτικών απ’ όλο τον κόσμο», Αυτά επεσήμανε μεταξύ άλλων μιλώντας στα “Χ.Ν.” η προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Μουρνιών Ελπίδα Βαρβαντάκη, ενώ υπογράμμισε ότι     «φέτος είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί θα βραβευτούμε με την πράσινη σημαία των Οικολογικών Σχολείων». Υπενθυμίζουμε ότι σε διαγωνισμό που έγινε το καλοκαίρι από την W.W.F. Ελλάς, στην γραπτή αφήγηση, το πρώτο βραβείο πήγε στα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Μουρνιών για το παραμύθι “Ο Τηλέμαχος και ο δράκος που έγινε βράχος”.
Να σημειωθεί ότι για φέτος εκτός από το 1ο και 4ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών πράσινη σημαία θα δοθεί και στο 2ο Νηπιαγωγείο Χανίων. Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι τα τρία αυτά Νηπιαγωγεία των Χανίων -ίσως είναι και τα μοναδικά από την Ελλάδα- που φέτος θα βραβευτούν.
Στην εκδήλωση έγινε ενημέρωση για γονείς και παιδιά για τη χρήση της οικιακής κομποστοποίησης από εργαζόμενους στη ΔΕΔΙΣΑ, ενώ μέλη του Συλλόγου Παραδοσιακής Τέχνης “Χρυσοπηγή” έδειξαν τον τρόπο παρασκευής σαπουνιού. Επίσης, υπήρχε μπουφές με παραδοσιακά εδέσματα, με έμφαση στην κρητική διατροφή.
Παράλληλα, τα παιδιά απασχολήθηκαν δημιουργικά με εργασίες, όπως το φύτεμα λουλουδιών, διδάχθηκαν τρόπους επαναχρησιμοποίησης υλικών που δεν μας χρειάζονται, ασχολήθηκαν με εικαστικές δημιουργίες, ενώ σε συνεργασία με τα παιδιά του Δημοτικού, κατασκεύασαν πινακίδες που απεικόνιζαν την ορθολογική διαχείρηση του νερού.
Η κα Βαρβαντάκη σημείωσε επίσης ότι «κομμάτι της εκδήλωσης θα μεταφερθεί στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου για να γίνει και εκεί μία διάχυση αποτελεσμάτων, κάθως θα ενημερωθεί και η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα για τις δράσεις μας. Επίσης, μία μητέρα γραφίστρια, έφτιαξε ένα πόστερ εικαστικής δημιουργίας, το οποίο αργότερα θα μεταφερθεί στην αίθουσα καλλιτεχνικής δημιουργίας της Κ.Ε.ΠΕ.ΔΗ.Χ. – Κ.Α.Μ.».
Για το πώς υλοποιείται το πρόγραμμα και το πώς αναπτύσσεται στα παιδιά η περιβαλλοντική συνείδηση η κα Βαρβαντάκη υπογράμμισε τα εξής: «Τον σχεδιασμό κάθε οικολογικής μας δράσης τον ξεκινάμε από μία πραγματική ανάγκη. Βλέπουμε το περιβάλλον γύρω μας, κάνουμε μία έρευνα πεδίου, τραβάμε κάποιες φωτογραφίες με πράγματα που δεν μας αρέσουν γύρω μας και μετά προχωράμε σ’ ένα στρατηγικό σχεδιασμό παρέμβασης. Δηλαδή, τί μπορούμε να κάνουμε για να το βελτιώσουμε, και πως θα το καταφέρουμε αυτό. Ποια είναι τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε, γίνεται μία λίστα και μετά ξεκινά η διαδικασία. Μ’ αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μπαίνουν στη διαδικασία της συνεπίλυσης προβλήματος, αλλά και στο να ζητήσουν βοήθεια από κάποιους ειδικούς, κάποιους μεγαλύτερους, κάποιους που να μπορούν να τους παρέχουν υποστηρικτική βοήθεια».
O προϊστάμενος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου κ. Φώτης Ποντικάκης μιλώντας στα “Χ.Ν.” τόνισε ότι «στη χώρα μας υπάρχουν και άλλα δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως το περιφερειακό δίκτυο ανακύκλωσης που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου, το δίκτυο για τους Υγρότοπους που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ιεράπετρας. Σκοπός των δικτύων είναι να ανταλλάξουν εμπειρίες μεταξύ τους οι εκπαιδευτικοί, καθώς και πώς μπορούμε να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά και την κοινωνία για συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ζητήματα. Επίσης, οι μαθητές μεταξύ τους ανταλλάσσουν πληροφορίες, ώστε να μάθουν ο ένας απ’ τον άλλο, μέσα από ευχάριστους τρόπους εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και από πολύ μεγάλη ποικιλία μεθόδων και πρακτικών. Το σχολείο μπορεί να είναι διαφορετικό, δεν χρειάζεται να είναι όπως ήταν παλιά, μπορεί να είναι ένας χώρος που τα παιδιά θα περνάνε όμορφα και θα μαθαίνουν πολύ σημαντικά πράγματα, όπως είναι η ευαισθησία για το περιβάλλον».
Από την πλευρά της η προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Μουρνιών Αθηνά Νικολουδάκη τόνισε ότι «μέσα από αυτές τις δράσεις προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε παιδιά και γονείς, ώστε με συντονισμένες προσπάθειες να βάλουμε και εμείς ένα μικρό λιθαράκι στον αγώνα που γίνεται παγκοσμίως, ώστε να καταφέρουμε να σωθεί ο πλανήτης μας».
Σε δήλωσή του ο διευθυντής της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων, Ηλίας Ποντικάκης αφού συνεχάρει τις νηπιαγωγούς και τους εκπαιδευτικούς για τις θετικές πρωτοβουλίες που λαμβάνουν με στόχο την ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών πάνω σε θέματα οικολογίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολλά από αυτά όπως είπε πραγματοποιούνται πέραν του κανονικού ωραρίου εκπαίδευσης και υπογράμμισε ότι «τα παιδιά θα πρέπει να ενημερώνονται από μικρή ηλικία και να τους καλλιεργούμε όχι μόνον την περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και κάθε είδους θετική πρακτική και συμπεριφορά. Να τα προετοιμάσουμε δηλαδή, ώστε να γίνουν ευαισθητοποιημένοι πολίτες. Ο κόσμος θα αλλάξει προς το καλύτερο από τα παιδιά. Σ’αυτό, η εκπαίδευση έχει τον πρώτο λόγο, μαζί βέβαια και με την οικογένεια»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα