Μουσείο Τυπογραφείας

Δοκιμή Volvo XC90 T6

18130671.Volvo-XC90_R-Design 

Το ανώτερο τμήμα της κατηγορίας των SUV περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα σε μέγεθος οχήματα ελευθέρου χρόνου. Το μήκος αυτών των μοντέλων είναι γύρω στα 5 μ. και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν την δυνατότητα μεταφοράς και επτά επιβατών. Πρόκειται για πολυτελή μοντέλα υψηλής αξίας τα οποία φέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Η πρόταση της Volvo σε αυτή την κατηγορία είναι το XC90. Η τελευταία γενιά καθόρισε τα στοιχεία που θα αποτελέσουν την βάση για να διαμορφωθούν τα επόμενα μοντέλα της σουηδικής φίρμας. Η δοκιμή έγινε στην Ελλάδα με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση T6 απόδοσης 320 ίππων. Εκτός από τον ισχυρό κινητήρα το αυτοκίνητο διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης καθώς και τον πρόσθετο εξοπλισμό R-Design. Η αποστολή του πολυτελούς μοντέλου είναι να μεταφέρει πέντε επιβάτες με άνεση και ασφάλεια σε μεγάλες αποστάσεις. Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή είναι μια πρόταση που θα ικανοποιήσει όσους αγαπούν τα μακρινά ταξίδια. Εκτός από την  άνεση, παρέχει και πλήρες πακέτο υποστήριξης του οδηγού το οποίο αυξάνει την ασφάλεια. Επίσης, η τετρακίνηση συμβάλει στη κίνηση του αυτοκινήτου και σε διαδρομές με περιορισμένη πρόσφυση. Ειδικότερα, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.000 κ.εκ. Αυτό το μοτέρ σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Σουηδία. Ανήκει στην οικογένεια των κινητήρων Drive-E της Volvo. Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη και ο ήχος που παράγει ταιριάζει στον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου μήκους 4,95 μ. Οι παρεμβάσεις των μηχανικών στη λειτουργία του, στην ηχομόνωση και σε άλλους τομείς εξασφαλίζουν χαμηλό επίπεδο θορύβου στο σαλόνι. Όπως διαπιστώθηκε, στο ταξίδι ακόμη και με υψηλές ταχύτητες το μοτέρ ακουγόταν ελάχιστα. Επίσης, αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια των μηχανικών να προσδώσουν υψηλά ποσοστά ποιότητας κύλισης. Το σουηδικό μοτέρ με τη χαρακτηριστική ονομασία Τ6, παρέχει μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του ισχύ 320 ίππων και ροπή 40,6 χλγμ. Όπως διαπιστώθηκε, η ενέργεια είναι διαθέσιμη από χαμηλά και εξασφαλίζει πολύ καλές ρεπρίζ. Μόλις από τις 2.200 σ.α.λ. έρχεται η ευεργετική επίδραση της ροπής η οποία κορυφώνεται στις 5.400 σ.α.λ. Η ισχύς είναι παρούσα σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του μοτέρ ενώ η υψηλότερη παροχή έρχεται στις 5.700 σ.α.λ. Το μοτέρ ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και η ταχύτητα αυξάνεται με πολύ γρήγορο ρυθμό. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση. Είναι ένα από τα αρτιότερα σύνολα της αγοράς. Η μάρκα ανακοίνωσε ότι το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται μόλις σε 6,5’’. Μια αξιοσημείωτη επίδοση για ένα αυτοκίνητο μεγάλου όγκου βάρους άνω των 2.000 κιλών. Όσο για την τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης, το πρόγραμμα που επιλεγεί ο οδηγός, το βάρος και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 11 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε μέση κατανάλωση 7,7 λίτρα/100χλμ. Η προσπάθεια των Σουηδών μηχανικών να μειώσουν την κατανάλωση είχε θετική επίδραση στη διαμόρφωση των εκπομπών του CO2. Ανακοινώθηκε ότι εκπέμπει 179 γραμ./χλμ. Ένας ακόμη τομέας που συγκεντρώνει υψηλή βαθμολογία στην αξιολόγηση του σουηδικού SUV είναι η οδική συμπεριφορά. Παρά τον μεγάλο όγκο του και το βάρος του, καταφέρνει να κινείται με ασφάλεια και να προσδίδει αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες. Οι αναρτήσεις έχουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να αντιμετωπίσουν όλες τις συνθήκες. Ξεπερνά τις ανωμαλίες των δρόμων, δεν επηρεάζεται από τα σαμαράκια. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και στις διαδρομές με στροφές εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις.

Η τετρακίνηση παρεμβαίνει αυτόματα για να αυξήσει τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου όταν διαπιστώσει το σύστημα περιορισμένη πρόσφυση των τροχών. Όσον αφορά τον εσωτερικό χώρο, έχει εφαρμοσθεί η νέα τάση που επικράτησε στη σουηδική μάρκα. Κυριαρχούν το δέρμα και το ξύλο. Η σχεδίαση ανταποκρίνεται στη σουηδική κουλτούρα και η εργονομία είναι επιτυχημένη. Το επίπεδο άνεσης είναι από τα καλύτερα στη κατηγορία. Όλοι οι επιβάτες κάθονται χωρίς υποχωρήσεις. Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν στη διάθεση τους πολλές επιλογές για την θέση των καθισμάτων. Οι πίσω απολαμβάνουν το ταξίδι και τα παρεχόμενα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει η οθόνη αφής στη κεντρική κονσόλα που θυμίζει tablet.

Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν πίνακα ελέγχου. Αυτός ο πίνακας ελέγχου συνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ περιλαμβάνονται επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου. Διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό δύο σημαντικές τεχνολογίες ασφάλειας: σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Παράλληλα, διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο πλέον λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς.

Το City Safety εκτός του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα. Το Volvo XC90 T6 320 ίππων Auto AWD R-Design κοστίζει 82.543 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην υψηλή κατανάλωση και στην υψηλή τιμή πώλησης.   Σπύρος Ρέκκας

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.