Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Δοκιμή Mini Cooper Countryman D ALL4 Auto

H εμπορική καριέρα του Mini ξεκίνησε την δεκαετία του 50. Η ιδέα για την σχεδίασή του φέρει την υπογραφή Αλεκ Ισιγόνη. Η βρετανική μάρκα πλέον ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της BMW και περιλαμβάνεται στη λίστα με τους premium κατασκευαστές αυτοκίνητων.

Ο εκπρόσωπος της Mini στη κατηγορία των SUV είναι το Countryman. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φέρει τη βασική σχεδιαστική γραμμή της μάρκας και είναι υπερυψωμένο από το έδαφος για να κινείται σε διαδρομές off road περιορισμένης δυσκολίας.

Η δοκιμή έγινε με την έκδοση D ALL4 Auto. Στο βρετανικό SUV μήκους 4,29 μ., την παραγωγή ενέργειας έχει αναλάβει ο πετρελαιοκινητήρας 2.000 κ.εκ. Αυτή η μονάδα έχει υποστεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να καλύπτει τις ανάγκες κίνησης του πεντάπορτου αυτοκινήτου με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Η μέγιστη ισχύς του μοτέρ είναι 150 ίπποι. Η παροχή της κορυφώνεται στις 4.000 σ.α.λ. Οι μηχανικοί έδωσαν μεγάλη προσοχή και στη διαμόρφωση της ροπής. Η μέγιστη ροπή φθάνει τα 33,8 χλγμ. Είναι διαθέσιμη μόλις πατήσει το γκάζι ο οδηγός, από τις 1.750 σ.α.λ. και έχει σχεδόν γραμμική απόδοση έως τις 2.500 σ.α.λ..

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων. Επίσης, ο οδηγός, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων μπορεί να επιλέξει ένα σετάρισμα σύμφωνα με ένα από τα τρία προγράμματα MID, SPORT και GREEN. Αυτό επηρεάζει επίσης την απόκριση γκαζιού και συστήματος διεύθυνσης, τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων άνεσης, τον ήχο του κινητήρα και τα χαρακτηριστικά αλλαγών σχέσεων του κιβωτίου Steptronic.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, ο κινητήρας ντίζελ έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να κινηθεί το αυτοκίνητο, τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, αξίζει να τονισθεί ότι αυτός ο πετρελαιοκινητήρας υψηλού κυβισμού, δεν είναι ενδεδειγμένος για καθημερινή χρήση στο αστικό περιβάλλον. Για την πόλη είναι προτιμότεροι οι μικρότεροι κινητήρες και κυρίως οι βενζινοκινητήρες καθώς και η υβριδική έκδοση. Ο θόρυβος του κινητήρα παραμένει σε χαμηλό επίπεδο και δεν ενοχλεί τους επιβάτες.

Όπως σε όλα τα μοντέλα της μάρκας, έτσι και στο SUV Countryman το στοιχείο που ξεχωρίζει ο οδηγός από τα πρώτα χιλιόμετρα, είναι η οδική συμπεριφορά. Η οδηγοκεντρική προσέγγιση που έχουν όλα μοντέλα της Mini, είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα τους. Το τιμόνι είναι ακριβές και σταθερό, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Το πλαίσιο έχει υψηλή ακαμψία και οι αναρτήσεις φέρουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να απορροφούν τις δυνάμεις από την κίνηση του αυτοκινήτου και να μειώνονται οι κλίσεις στις στροφές.

Οι επιδόσεις είναι καλές και ικανοποιούν τον οδηγό που θέλει να κινηθεί γρήγορα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7?? και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 8 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 127 γραμ./χλμ.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων παρέχει καλή ορατότητα. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται στο διαμήκη άξονα μέχρι 13 εκατ. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενη 40:20:40. Προσφέρει επίσης μεταβλητή γωνία κλίσης για περισσότερη άνεση των επιβατών και εξοικονόμηση πρόσθετου χώρου αποσκευών πίσω. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 450 λίτρα που μπορούν να φτάσουν στα 1.309 λιτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων πλησιάζει το άνω επίπεδο της κατηγορίας των πολυτελών αυτοκινήτων.

Το Mini Cooper Countryman D ALL4 Auto κοστίζει 36.125 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην υψηλή φορολόγηση λόγω των 2.000 κ.εκ., στη ποιότητα των υλικών και στην άνεση.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα