Μουσείο Τυπογραφείας

“Χρήστος Νικολόπουλος: Η Ζωή μου… τα Τραγούδια μου”

Δύσκολα παιδικά χρόνια. Και ένα δύσκολο κυνήγι ενός ονείρου που για να “πιαστεί” χρειάστηκε πείσμα, επιμονή, υπομονή, ήθος, σεβασμός, προσπάθεια. Και δουλειά. Συνεχή, μεθοδική, ασταμάτητη δουλειά. Και όλα τούτα, πάντα με οδηγό το πάθος για τη μουσική, για το μπουζούκι…
Aγνωστες και αδημοσίευτες μέχρι σήμερα πτυχές της ζωής και της πορείας του Χρήστου Νικολόπουλου, του μουσικοσυνθέτη και βιρτουόζου στο μπουζούκι, που τα τραγούδια του τραγουδά ολόκληρη η Ελλάδα -και όχι μόνο- παρουσιάστηκαν προχθές στο Ιστορικό Καφέ “Κήπος”.
Με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου “Χρήστος Νικολόπουλος: Η Ζωή μου… τα Τραγούδια μου”, ο συγγραφέας του βιβλίου Κώστας Μπαλαχούτης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ. Μιχάλης Αεράκης και ο μουσικός παραγωγός και τηλεοπτικός σύμβουλος Κώστας Δήμου μίλησαν για την πορεία του Χρήστου Νικολόπουλου στο τραγούδι.
Ο Μιχάλης Αεράκης ανάγνωσε αποσπάσματα του βιβλίου, που συνοδεύονταν από βίντεο με τον Χρήστο Νικολόπουλο σε νεαρή ηλικία, στο σπίτι των γονιών του, την εποχή που ήδη είχε αρχίσει να γίνεται γνωστός στα μουσικά δρώμενα. Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν, ότι στο βίντεο, ο πατέρας του Χρήστου Νικολόπουλου παραδεχόταν πως αρχικά δεν ήθελε ο μικρός του γιος να μπλέξει με τη μουσική και το μπουζούκι, γιατί «δεν είχαν πέραση τότε τα μπουζούκια»!
Στη συνέχεια ο Κώστας Δήμου μίλησε για τις συνεργασίες του Χρήστου Νικολόπουλου και την πορεία του στο τραγούδι, πορεία στην οποία ο Νικολόπουλος ήταν κάτι «μεταξύ πρωταγωνιστή και απλού εργάτη». «Είναι ένα μαγνητόφωνο εξαιρετικής ποιότητας που αντέχει στον χρόνο γιατί και ο ίδιος έχει σεβαστεί τον χρόνο» είπε ο Κ. Δήμου.
«Κάθε τραγούδι του Νικολόπουλου έχει κάτι από την αρχιτεκτονική της Αγιάς Σοφιάς: μπάζει φως από γύρω – γύρω» ήταν τα λόγια του Ρασούλη και πάλι από βίντεο που συνόδευε την παρουσίαση.
Ο Κώστας Μπαλαχούτης, βιογράφος του Χρήστου Νικολόπουλου, μίλησε για τη δυσκολία που είχε να “χωρέσει” σε 400 σελίδες τη ζωή ενός ανθρώπου που είχε την τύχη να γνωρίσει και να συνεργαστεί με σχεδόν όλους τους παλαιότερους “μύθους” του τραγουδιού, να προλάβει όλους τους “μεγάλους” της γενιάς του, αλλά να συνεχίζει να δημιουργεί και με -σχεδόν- όλους τους κατοπινούς.
Τέλος, τον λόγο πήρε ο κατασυγκινημένος Χρήστος Νικολόπουλος, ο οποίος ευχαρίστησε από καρδιάς όλους όσοι μίλησαν για αυτόν και -γελώντας- είπε πως «συνήθως οι βιογραφίες γράφονται όταν ο άνθρωπος για τον οποίο γράφονται έχει… φύγει». Ωστόσο, εξήγησε πως ο λόγος που επέλεξε να κάνει αυτό το βιβλίο, ήταν επειδή «νομίζω πως θα έχει ενδιαφέρον να διαβάσετε ιστορίες που έχουν να κάνουν με το ελληνικό τραγούδι και με καλλιτέχνες που όλοι γνωρίζουμε και αγαπήσαμε. Και τώρα, που ακόμα θυμάμαι τις ιστορίες αυτές, σκέφτηκα πως θα είχε ενδιαφέρον να συγκεντρωθούν σε ένα βιβλίο». Την “ιστορία” αυτή του ελληνικού τραγουδιού, μέσα από τη δική του προσωπική πορεία, καταθέτει στην ουσία στο βιβλίο.

4ΜΟΥΣΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΑ
Η βραδιά δεν θα μπορούσε παρά να κλείσει… μουσικά, αφού ο Κώστας Μακεδόνας, φίλος και “μικρός αδελφός” -όπως τον αποκάλεσε ο ίδιος ο Χρήστος Νικολόπουλος- βρισκόταν στα Χανιά ειδικά για να συμμετάσχει φιλικά στη βραδιά. “Μη μου λες αντίο”, “Βραδιάζει”, “Υπάρχω”, “Οι νταλίκες”, “Αγριολούλουδο” ήταν μόνο μερικά από τα τραγούδια που ερμήνευσε με την ιδιαίτερη φωνή του ο Κώστας Μακεδόνας, τον οποίο συχνά “συνόδευε” στο τραγούδι και ο Χρήστος Νικολόπουλος. Μία κιθάρα, ένα μπουζούκι και οι φωνές των δύο αγαπημένων καλλιτεχνών ξεσήκωσαν το κοινό που τραγουδούσε παρέα αγαπημένα τραγούδια. Εκπληξη της βραδιάς ήταν η συμμετοχή των Passepartout που… εφόρμησαν στο κατάμεστο καφέ “Κήπος” και τραγούδησαν το “ποδήλατο” ξαφνιάζοντας ευχάριστα τους παρευρισκομένους. Την παρουσίαση είχε ανοίξει ο πάντα φιλόξενος οικοδεσπότης του ιστορικού καφέ “Κήπος” Βασίλης Σταθάκης, ενώ συνδιοργανωτής της βραδιάς ήταν τα βιβλιοπωλεία Public.
Φωτογραφίες: Παύλος Μπουζάκης

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.