Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Από τους αιθέρες στον βυθό

Την παραχώρηση δύο εκ των πρόσφατα αποσυρθέντων πολεμικών αεροσκαφών Α-7 Corsair ζητά ο Σύλλογος “Φίλοι του Βυθού” Χανίων προκειμένου να αξιοποιηθούν ως εκθέματα σε καταδυτικά πάρκα που σχεδιάζονται στα Χανιά.
Η πρωτοποριακή αυτή πρόταση γίνεται από τον πρόεδρο του Συλλόγου Χάρη Καραβαράκη λίγες ημέρες μετά την επίσημη τελετή απόσυρσης του θρυλικού βομβαρδιστικού που συνέδεσε το όνομά του με τη νεότερη ιστορία της Ελληνική Πολεμικής Αεροπορίας.
Μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο κ. Καραβαράκης εξήγησε ότι «ζητάμε να μας παραχωρηθούν τα κουφάρια από δύο τέτοια αεροσκάφη, ώστε το ένα να τοποθετηθεί στο υπό δημιουργία καταδυτικό πάρκο στον Καλαθά και το άλλο στο προτεινόμενο πάρκο ιστορικής ναυαγιοκατάδυσης στην περιοχή του Πλατανιά».

2ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Σύμφωνα με τον κ. Καραβαράκη, τα οφέλη από μια τέτοια εξέλιξη θα είναι πολλαπλά καθώς «αφενός θα αναπτύξουμε τον καταδυτικό τουρισμό στα Χανιά, αφετέρου θα αναδείξουμε την ιστορία του τόπου μας καθώς οι επισκέπτες θα μάθουν την περιοχή του Πλατανιά όχι μόνο για τη νυχτερινή της διασκέδαση, αλλά και για την ιστορική Μάχη της Κρήτης που έγινε εκεί».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου εξήγησε στα “Χ.Ν.” ότι δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει στο τραπέζι μια τέτοια ιδέα καθώς από το 2012 είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες με τον δήμαρχο Πλατανιά Γιάννη Μαλανδράκη, αλλά κόλλησαν στο νομικό πλαίσιο.
3Αυτό επιβεβαίωσε και ο δήμαρχος Πλατανιά, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ξεκαθαρίζοντας ότι «είναι μια υπόθεση που δεν την έχουμε αφήσει καθώς έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες προς τα αρμόδια Υπουργεία και τις Στρατιωτικές Αρχές προκειμένου να γίνει το ιστορικό πάρκο ναυαγιοκατάδυσης στην περιοχή του Δήμου μας».
Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός από το 2012 ήταν να δημιουργηθεί το πάρκο στη θαλάσσια περιοχή από το Γεράνι ως τα Αφράτα, όπου ήδη υπάρχουν κάποια αεροσκάφη που είχαν καταρριφθεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. «Περιμένουμε να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της νομοθεσίας για τα καταδυτικά πάρκα και παράλληλα προσπαθούμε να χαρακτηρίσουμε συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές ως προστατευόμενες και σταδιακά να αναπτυχθεί σε αυτές ο καταδυτικός τουρισμός», σημειώνει ο κ. Μαλανδράκης.
Όσον αφορά το πάρκο του Καλαθά, ο πρόεδρος του Συλλόγου “Φίλοι του Βυθού” εξηγεί ότι «στη συγκεκριμένη περιοχή στόχος μας είναι να υπάρχει ένα πολυθεματικό πάρκο. Υπάρχουν σπηλιές, αλλά κάποιοι δύτες δεν θέλουν να μπαίνουν σε αυτές. Έτσι, πρέπει να σκεφτούμε τι άλλα εκθέματα θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε. Τα αεροσκάφη αυτά είναι ιδανικά και για ιστορικούς λόγους καθώς θα γίνουν τεχνητοί ύφαλοι με εντυπωσιακό αποτέλεσμα».

ΑΣΦΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο κ. Καραβαράκης εξήγησε παράλληλα ότι «δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον καθώς τα κουφάρια θα είναι “καθαρά”. Θα έχουν απομακρυνθεί οι μηχανές και κάθε επικίνδυνο εξάρτημα ή υλικό. Με την καταπόντισή τους, η φύση θα αναλάβει να τα ομορφύνει, με τραγάνα φύκια και άλλου είδους ζωή. Θα είναι ένα εντυπωσιακό έκθεμα για κάθε δύτη».

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
Ο Δήμος Πλατανιά είχε ζητήσει στο παρελθόν να του παραχωρηθεί ένα παλιό σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, αίτημα που δεν ικανοποιήθηκε. Ενα ζήτημα αποτελεί το κόστος, με τον κ. Καραβαράκη να προτείνεί να αγοραστούν τα κουφάρια ως σκραπ με τη βοήθεια Δήμων και Περιφέρειας, σημειώνοντας ότι «τα οικονομικά οφέλη για τον τόπο μας θα είναι πολλά καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο πάρκο στην Ευρώπη».

Ενα θρυλικό αεροσκάφος
Τα Α-7 συνέδεσαν το όνομά τους με τη νεότερη ιστορία της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, την οποία υπηρέτησαν για 40 χρόνια. Αμερικανικής κατασκευής, τα     Α-7 πέταξαν για πρώτη φορά το 1966 και ο ρόλος τους ήταν κρίσιμος στον πόλεμο του Βιετνάμ, στη Λιβύη, στην “καταιγίδα της ερήμου” στον Περσικό κόλπο και σε άλλες στρατιωτικές επιχειρήσεις των Αμερικανών.  Στην Ελλάδα έφτασαν το 1975 και τέθηκαν στη διάθεση των ιπταμένων στις Μοίρες 347 “Περσέας”, στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα και στην 340 “Αλεπού”, στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα. Το 2002 μεταφέρθηκαν στον Άραξο (116 Π.Μ., 335 μοίρα “Τίγρης” και 336 μοίρα “Όλυμπος”) στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της Πολεμικής Αεροπορίας.
Μέχρι την εμφάνιση του F-16C  το Α-7 αποτελούσε ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα για την προσβολή επίγειων και θαλάσσιων στόχων.
Στο συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε περισσότερες από 1.000 ώρες πτήσεις και ο ήρωας σμηναγός Κωστής Ηλιάκης, ο οποίος μάλιστα ήταν και εκπαιδευτής Σ.Ο.Τ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα