Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Απάντηση Κικίλια στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη

Η απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλη Κικίλια, στην αναφορά του βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Βιρβιδάκη με θέμα «Το με Α.Π. 299 /8- 08-2014 έγγραφο του Συλλόγου Αρωγής & Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης ‘‘Ο Άγιος Χριστόφορος’’, δόθηκε στη δημοσιότητα.

Στην αναφορά του ο κ. Βιρβιδάκης κατέθεσε το παραπάνω έγγραφο το οποίο υπογράφει ο Πρόεδρος κ. Σταύρος Πολέντας προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη αναφέρει μεταξύ άλλων:
«…το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υγείας. Στο πλαίσιο αυτό καταρτίστηκε το τρίτο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, με εύρος εφαρμογής τα έτη 2011-2020, σύμφωνα με το οποίο στα συναρμόδια Υπουργεία αντιστοιχούν επιμέρους προγράμματα δράσης.
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ανατέθηκε η υλοποίηση, δια των αρμοδίων Υπηρεσιών Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, του προγράμματος «Επιτήρηση για την οδική ασφάλεια», προς επίτευξη των στόχων που τέθηκαν με τα ανωτέρω σχέδια.
Για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων στις δράσεις- ενέργειες των Υπηρεσιών Τροχαίας συμπεριλαμβάνεται:

  • Η εκπόνηση- εφαρμογή Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, το οποίο επικαιροποιείται διαρκώς, με στοχευμένες επιχειρησιακές δράσεις Τροχαίας, για την πρόληψη και αποτροπή των οδικών τροχαίων ατυχημάτων.
  • Ο εντοπισμός και χαρτογράφηση των επικίνδυνων σημείων τέλεσης τροχαίων ατυχημάτων.
  • Η αυστηρή εφαρμογή του Κ.Ο.Κ.
  • Ο καθορισμός (τοπικά – χρονικά) των σημείων ελέγχων που θα είναι εμφανή εναλλασσόμενα και κατάλληλα για τη διενέργεια τους με τη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών, καθώς και των συμβατικών αυτοκινήτων με πλήρη αξιοποίηση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
  • Η εντατικοποίηση ελέγχων, μεγάλης διάρκειας και κατάλληλα κατανεμημένων χρονικά ,ώστε να δημιουργείται κοινή πεποίθηση στους χρήστες των οδών και κυρίως στους οδηγούς, ότι η πιθανότητα να υποστούν, ανά πάσα στιγμή, έλεγχο της κυκλοφοριακής τους συμπεριφοράς, είναι μεγάλη.
  • Οι εντατικοί έλεγχοι για τη βεβαίωση των παραβάσεων και κυρίως των ‘‘επικίνδυνων παραβάσεων’’,(συμπεριλαμβανομένων και των παραβάσεων για μη χρήση προστατευτικού κράνους).
  • Η συμμετοχή εκπροσώπων σε σχετικές Επιτροπές και Συμβούλια( Επιτροπή Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ. κ.λ.π.).

Παράλληλα, επιχειρείται η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας, με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως:

  • Τη διαρκή ενημέρωση με στατιστικά στοιχεία, μέσω των ιστοσελίδων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας όπου αναφέρονται τα οδικά ατυχήματα. Στην ίδια ιστοσελίδα υφίστανται χαρτογράφηση των επικίνδυνων σημείων για τροχαία ατυχήματα σε όλη τη Χώρα, συμβουλές και οδηγίες για ασφαλή οδήγηση, Δελτία Τύπου με τη δραστηριότητα και προσφορά των Υπηρεσιών Τροχαίας, ως και χρηστικές πληροφορίες για την κίνηση και κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο.
  • Τη διανομή φυλλαδίων με χρηστικές οδηγίες και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση κατά τις μεγάλες εξόδους κατοίκων αστικών κέντρων προς την περιφέρεια.
  • Τις διαλέξεις στα σχολεία από έμπειρο προσωπικό τροχαίας με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή και τη δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, κ.ά.

Πέραν αυτών, από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας παρακολουθείται συνεχώς η δραστηριότητα των περιφερειακών Υπηρεσιών, προκειμένου να συνεχισθεί με αμείωτο ενδιαφέρον η προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης των δεικτών και παραμέτρων της Οδικής Ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, εκδίδονται διαταγές προς όλες τις Αστυνομικές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Τροχαίας, να προβαίνουν σε σχολαστική συγκριτική και ανά μήνα ανάλυση και χαρτογράφηση των δεδομένων των τροχαίων ατυχημάτων και ανάλογα με τα αποτελέσματα να προσαρμόζουν τα προγράμματα τροχονομικής αστυνόμευσης και ελέγχου στα πραγματικά σημεία-χρόνους και αίτια, ώστε να αυξηθεί η ποιοτική αστυνόμευση γενικά και ειδικότερα να επικεντρωθεί στις επικίνδυνες παραβάσεις ( όπως, μεταξύ άλλων, η μη τήρηση προστατευτικού κράνους από οδηγούς και επιβάτες δικύκλων, τρίτροχων και τετράτροχων μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών).

Από τις προαναφερόμενες αστυνομικές δράσεις, σύμφωνα με τα τηρούμενα στην αρμόδια Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας στατιστικά στοιχεία, κατά το τρέχον έτος, βεβαιώθηκαν συνολικά 38.769 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους καθώς και 21.403 παραβάσεις για μη εφοδιασμό οχημάτων με Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.

Τέλος, επισημαίνεται ότι οι προσπάθειες των αρμόδιων Υπηρεσιών μας, για την περαιτέρω βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας, την καλύτερη διαχείριση αυτής, τη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, την παροχή στους χρήστες ποιοτικότερων υπηρεσιών, την ενημέρωση των πολιτών, την απόκτηση κυκλοφοριακής αγωγής και συνείδησης και την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας του οδικού δικτύου συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον, με στόχο την πρόληψη – αποφυγή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου( οδηγών και πεζών). Στο πλαίσιο και το πνεύμα αυτό θα εξετασθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η αναγκαιότητα θεσμοθέτησης της πρότασης για υποχρεωτική σήμανση σε αεριοκίνητα και υβριδικά οχήματα».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα