Μουσείο Τυπογραφείας

ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Ανεπανόρθωτη ζημιά

Στον κλάδο της εστίασης αλλά και στα τουριστικά καταλύματα - Ζητούμενο η προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών

Οι προβλέψεις για μεγάλες επιπτώσεις στην τοπική οικονομία από την μείωση των αεροπορικών δρομολογίων στα Χανιά τον χειμώνα, επιβεβαιώνονται από την επίσημη ανακοίνωση της “Fraport” για την επιβατική κίνηση στο “Δασκαλογιάννης”.
Βάσει των στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία που διαχειρίζεται από τον Απρίλιο το αεροδρόμιο της Δυτικής Κρήτης, το τελευταίο δίμηνο του 2017 πέρασαν τις πύλες του “Δασκαλογιάννης” 52.961 λιγότεροι επιβάτες, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Η μείωση τον Νοέμβριο ήταν της τάξης του 33,4% και τον Δεκέμβριο η μείωσε έφτασε το 36,6%.
To συγκεκριμένο δίμηνο, διάστημα κατά το οποίο η Ryanair δεν “πέταγε” από και προς Χανιά, πραγματοποιήθηκαν 725 πτήσεις στο αεροδρόμιο Χανίων, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2016 το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε 1122 πτήσεις.

  • Ο αριθμός επιβατών που πέρασαν τις πύλες του αεροδρομίου Χανίων ανά μήνα το 2017 
σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Fraport.
  • Ο αριθμός πτήσεων ανά μήνα το 2017 στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” 
σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Fraport.

ΕΜΦΑΝΗΣ Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ
Το 2016 η παρουσία πολλών πτήσεων τη χειμερινή περίοδο και ιδιαίτερα η σύνδεση των Χανίων με την Κύπρο μέσω Ryanair, είχε δώσει σημαντική ανάσα τόσο στα ξενοδοχεία των Χανίων όσο και στον κλάδο της εστίασης. Αντίθετα, το τελευταίο δίμηνο του 2017 η εικόνα ήταν απογοητευτική.
«Ήταν ιδιαίτερα αισθητή η απουσία των πτήσεων της Ryanair αυτό το διάστημα στα Χανιά» σχολίασε στα “Χ.ν.” ο Γιάννης Κουκουράκης, πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Δωματίων Ν. Χανίων, επισημαίνοντας την ανάγκη να βρεθεί τρόπος να φτάσουν περισσότερες πτήσεις προς Χανιά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων “Κύδων” Κωνσταντίνος Πρώιμος, ο οποίος τόνισε ότι το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα εμφανές στα τουριστικά καταλύματα της παλιάς πόλης. «Ο πρώτος που νέμεται το κέρδος από την τουριστική κίνηση του χειμώνα είναι η παλιά πόλη των Χανίων, η οποία άλλωστε είναι η “εμπροσθοφυλακή” για οποιοδήποτε εγχείρημα για χειμερινό τουρισμό» σημείωσε ο κ. Πρώιμος, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι η επίπτωση αυτή “άγγιξε” και άλλες περιοχές του νομού. «Να αναφερθώ και στην περίπτωση του Πλατανιά, όπου επιχειρήσεις όπως η δική επέλεξαν να είναι ανοικτές και το χειμώνα, στηρίζοντας την προσπάθεια για χειμερινό τουρισμό, αλλά η κίνησή μας ήταν δραματικά μειωμένη συγκριτικά με το 2016», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Πρώιμος ξεκαθαρίζει πως «τα Χανιά έχουν όλα τα φόντα για να αναπτυχθεί επιτέλους ο χειμερινός τουρισμός, απαιτείται όμως να γίνει σωστή σύμπραξη φορέων». «Πρέπει να αλλάξουμε το αφήγημά μας για να προσελκύσουμε χειμερινούς επισκέπτες, την περίοδο από το Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Πρέπει να κάνουμε κινήσεις όπως έργα υποδομών. Αν συστρατευτούμε θα το πετύχουμε. Όλοι μαζί όμως, χωρίς “φραξιακές” αντιμετωπίσεις, οι οποίες δεν έχουν θέση σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα» προσέθεσε.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Αντίστοιχος είναι και ο προβληματισμός στον κλάδο της εστίασης, με τους επιχειρηματίες να βλέπουν στα μαγαζιά τους μονάχα ντόπιους. «Τις γιορτές μας κράτησε “ζωντανούς” ο ντόπιος πελάτης» σχολίασε στα “Χ.ν.” η πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Aννα Σαματά, εξηγώντας ότι «ο Νοέμβρης δεν ήταν καθόλου καλός μήνας για εμάς και αντίστοιχα κακές είναι και οι πρώτες μέρες του Ιανουαρίου».
Σύμφωνα με την κα. Σαματά «είναι απαραίτητο να υπάρξουν περισσότερες πτήσεις προς Χανιά και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να πιέσουμε θεσμικά μέσω και το Επιμελητηρίου Χανίων». Η ίδια σημείωσε ότι η προηγούμενη διοίκηση του ΕΒΕΧ βρισκόταν σε επαφή με κάποιες low cost εταιρείες αλλά δεν ολοκληρώθηκαν οι συζητήσεις. Πλέον με την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα διοίκηση του Επιμελητηρίου, αναμένεται να γίνουν κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή.

2 σχολια

  • [Nicholas Fry] ~ 12 Ιανουαρίου 2018 ~ 22:01 ~ Απάντηση

    Total number of flights for 2017 was 19,525 as against 19,284 for 2016, i.e. an overall increase despite the falling off in November and December.
    Instead of placing the blame on the low-cost airlines (which are low-cost because they have tight profit margins and are therefore not going to run flights as a public service), the tourist authorities in Chania should promote the idea that flying via Athens is not particularly difficult, especially since procedures have been streamlined at Athens airport. Nor is it necessarily a lot more expensive than the summer direct flights.

  • [Γιάννης] ~ 12 Ιανουαρίου 2018 ~ 22:26 ~ Απάντηση

    Να πάνε τώρα κάτω από του ΣΤΑΘΑΚΗ το σπίτι για ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ για τη ΧΑΣΟΥΡΑ. Τα Χανιά ήταν ΡΟΖ

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.