Μουσείο Τυπογραφείας

“Ακούμε” τους κτύπους στο χωριό μας;

Ποιούς φωτογραφίζει ο αντιπεριφερειάρχης απαιτώντας ισόρροπη χρηματοδότηση έργων και στα Χανιά;

15H απαράδεκτη διαδικασία εξαίρεσης τμημάτων του νομού Χανίων από τη μελέτη  του Β.Ο.Α.Κ., το πολύ μεγάλο πεπαλαιωμένο οδικό επαρχιακό δίκτυο και η παλιά εθνική οδός αρμοδιότητας Περιφέρειας Κρήτης, περιλαμβάνονται σ’ ένα διεκδικητικό έγγραφο – φωτιά του αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απόστολου Βουλγαράκη, προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Eνα έγγραφο που αναδεικνύει την εικόνα εγκατάλειψης του νομού. Εικόνα την οποία άλλωστε παρουσιάζουν και σχολιάζουν καθημερινά τα “Χανιώτικα Νέα” και άλλα τοπικά ΜΜΕ αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα.

• Το έγγραφο που βρέθηκε στα χέρια μας έχει αριθ. πρωτ 203419/29-9-17. Περιγράφει δε (εν είδει μνημονίου ή προειδοποίησης;) τη ζοφερή κατάσταση του νομού Χανίων σε επίπεδο υποδομών – μεταφορών, ενώ επισημαίνει ότι όλα όσα καταγράφει τα είχε αναφέρει και στον υπουργό στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού συνεδρίου Κρήτης, κατά τη διάρκεια της θεματικής Ενότητας για τις υποδομές και τις Μεταφορές, την Πέμπτη 21-9-2017.
• Είναι φανερό ότι το έγγραφο δείχνει την απογοήτευση του αντιπεριφερειάρχη για την ανυπαρξία χρηματοδοτήσεων, μελετών και έργων του νομού από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου αλλά όχι μόνο. Κι αυτό, λίγες μόλις μέρες μετά τη λήξη του αναπτυξιακού συνεδρίου κατά το οποίο η κυβέρνηση μέσω των υπουργών αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού μας παρουσίασε το «ολοκληρωμένο της σχέδιο» για την ανάπτυξη της Κρήτης, με έμφαση στις υποδομές και ειδικότερα το «εμβληματικό» έργο του Β.Ο.Α.Κ. Το ταμείο είναι άδειο λέει ουσιαστικά.
• Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βουλγαράκης στο θέμα του Β.Ο.Α.Κ. εμμέσως πλην σαφώς μιλά για συνέχιση της αποσπασματικής προσέγγισης του έργου.

Απαράδεκτη διαδικασία
• «Προφανώς», γράφει ο αντιπεριφερειάρχης, «πρώτο βήμα έπρεπε να ήταν η ολοκλήρωση της Στρατηγικής μελέτης του Β.Ο.Α.Κ., η οποία θα τον μελετούσε και θα τον χωροθετούσε συνολικά (ένα συνολικό, δηλαδή, master plan από την Κίσαμο μέχρι την Σητεία) και παράλληλα θα αποσαφήνιζε τις βασικές προτεραιότητες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους κατασκευής και χρηματοδότησης».
• «Ομως», συνεχίζει, «πριν ακόμα ξεκινήσει η απολύτως απαραίτητη αυτή μελέτη, έχει ήδη «παρακαμφθεί» από μία σχεδόν ολοκληρωμένη παράλληλη (και σίγουρα όχι τόσο πλήρη) διαδικασία, την προωθημένη αναγνωριστική μελέτη για κατασκευή αυτοκινητοδρόμου από Ηράκλειο έως Χανιά με φάκελο Προκαταρτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ). Μάλιστα, έχει ήδη δρομολογηθεί ανάλογη ανάθεση για το τμήμα Χερσόνησος – Αγιος Νικόλαος».
• Ουσιαστικά ο αντιπεριφερειάρχης, που είναι και μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ.), τονίζει ότι «πρακτικά, αυτό που μένει εκτός από τις άμεσες και παράλληλες μελετητικές διαδικασίες που ακολουθούνται, είναι μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και κυρίως το τμήμα Βαμβακόπουλο – Κίσαμος».
• Αναφερόμενος δε στην ομόφωνη απόφαση όλων των φορέων του νομού που είναι και πάγια θέση του ΤΕΕΤδΚ και της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων για σχεδιασμό κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ. από το Λιμάνι της Κισάμου έως και τη Σητεία, τονίζει πώς «η διαδικασία που ακολουθείται τώρα από το Υπουργείο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τους φορείς του νομού Χανίων, οι οποίοι το κατέστησαν σαφές με την ομόφωνη ενυπόγραφη θέση τους που σας παρέδωσαν».

Ζητούμε ίδια μεταχείριση!
• «Αρα, αφενός ζητούμε την άμεση ανάθεση προωθημένης αναγνωριστικής μελέτης για κατασκευή αυτοκινητόδρομου και στο τμήμα Βαμβακόπουλο -Κίσαμος, ακριβώς όπως και για το τμήμα Χερσόνησος – Αγιος Νικόλαος (σ.σ. το οποίο όμως εντάχθηκε προχθές με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Κ.) και αφετέρου, εφόσον ως υπουργείο επεκτείνετε την πρώτη φάση χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου πέρα από το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, τότε ζητούμε να ενταχθεί σε αυτήν και το τμήμα Βαμβακόπουλο- Κίσαμος».

Κάθετοι άξονες – επαρχιακό δίκτυο – Περιφέρεια
• Το διαφορετικό μοντέλο οδικής σύνδεσης της ΠΕ Χανίων σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη, που περιγράφει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, απαιτεί «προτεραιότητα για χρηματοδότηση της αναβάθμισης των κάθετων αξόνων, οι οποίοι δεν καλύπτουν ούτε τους υφιστάμενους ούτε τους μελλοντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθώς είναι πεπαλαιωμένοι και σε επίπεδο απλού επαρχιακού δικτύου».
• Στο πλαίσιο αυτο ζητά χρηματοδότηση του απολύτως ώριμου μελετητικά οδικού έργου “Δρόμος Πλάτανος-Σφηνάρι” αλλά και του μελετητικά έτοιμου οδικού έργου “δρόμος Ελος – Σημαντηριανά, με Παράκαμψη προς τα Πλοκαμιανά”.
• Επαρχιακό οδικό δίκτυο που φτάνει τα 750 χιλιόμετρα, καθώς και 150 χιλιόμετρα παλαιάς εθνικής οδού, υπάρχουν στον νομό Χανίων, «του οποίου την αρμοδιότητα έχει η περιφέρεια Κρήτης». Το δίκτυο αυτό είναι και πεπαλαιωμένο και παράλληλα έχει πληγεί από 3 μεγάλες θεομηνίες, αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης. Οι μέχρι τώρα χρηματοδοτήσεις που έχει πάρει ο νομός είναι ελάχιστες. Ο περιφερειάρχης, όπως ενημέρωσε την Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε) Χανίων, έχει υποβάλλει επίσης αίτημα για μέρος των απαιτουμένων πιστώσεων. Και ζητά να ικανοποιηθεί πλήρως ώστε η ΠΕ Χανίων να ανταποκριθεί το δυνατόν συντομότερα στις πιεστικές ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί.
• Ανάλογη είναι η περιγραφή του κ. Βουλγαράκη για τις πολλές ζημιές από θεομηνίες. Ποταμοί και ρέματα και τακτικός αναγκαίος καθαρισμός τους περιλαμβάνονται στα αυτονόητα των αιτημάτων που όμως δεν ικανοποιούνται.

Αεροδρόμιο – Λιμάνι -σύνδεση Β.Ο.Α.Κ.
• Αναβαθμισμένο είναι το αεροδρόμιό μας αλλά στο λιμάνι της Σούδας δεν έχουν προχωρήσει τα προγραμματισμένα έργα, γράφει. Και τα δύο όμως δεν έχουν οδική σύνδεση με Β.Ο.Α.Κ. και απαιτείται η ολοκλήρωση των μελετών και βέβαια η χρηματοδότηση της σύνδεσης.

Γιατί φτάσαμε εδώ;
• Φυσικά ο καθένας μας, θα έχει ήδη βγάλει τα συμπεράσματά του από την παράθεση των κυριοτέρων σημείων της επιστολής αγωνίας  του αντιπεριφερειάρχη για την υποχρηματοδότηση μελετών και έργων του νομού.
• Και καλά ο Β.Ο.Α.Κ. Είναι διαχρονική κοροϊδία. Που ήδη διαφαίνεται ότι συνεχίζεται και μάλιστα με «αριστερό» τρόπο. Ώστε να οδηγεί σε αντιπαλότητες ευνοούμενων και μη. Ώστε να μένουν στο απυρόβλητο οι έχοντες τα γένια και τα κτένια.
• Αλλά σε ό,τι αφορά το επαρχιακό δίκτυο για το οποίο ακούμε συνεχώς ότι η Περιφέρεια διαθέτει πιστώσεις και εκτελεί έργα, γιατί είμαστε και πάλι φτωχοί συγγενείς;
• Πώς θα είναι ισόρροπη η ανάπτυξη στο νησί όταν για παράδειγμα εντάσσεται στη μελέτη του Β.Ο.Α.Κ. το κομμάτι Χερσόνησος-Αγιος Νικόλαος (καλώς) αλλά εξαιρείται το τμήμα Βαμβακόπουλο – Κίσαμος;
• Τι στο καλό κάνουμε εδώ στα Χανιά; Τον αδελφοφά έχουμε; Γιατί δεν αλληλοϋποστηρίζομαστε, όπως στους άλλους νομούς ώστε να μας λογαριάζουν κι εμάς εξίσου;
• Τι θα κάνουν, εν πάση περιπτώσει, τώρα όλοι οι φορείς μας; Θα ξανασυναντηθούν (πάρτε πρωτοβουλία οι δυνάμενοι) να διεκδικήσουν καταγγελτικά, και δυναμικά αν χρειαστεί, όσα ενυπόγραφα ζητήσαμε αλλά μας αγνοούν;
• Τι θα κάνουν οι 4 κυβερνητικοί μας κοινοβουλευτικοί; Οι αυτοδιοικητικοί μας; Οι φορείς μας;
• Πόσα χρόνια ακόμα θα αφήσουμε να περνούν, χωρίς να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να διεκδικήσουμε την ισόρροπη ανάπτυξη που μας αναλογεί απ’ όλους όσους υποτιμούν τα ίσα δικαιώματα και την νοημοσύνη μας;
• “Ακούν” οι αρμόδιοι τους “κτύπους” στο χωριό μας ή το περνάμε κι αυτό ντούκου;

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.