Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Προστασία της Ευρωζώνης

Μεγαλύτερη διαφάνεια, ισχυρότερες προειδοποιήσεις και κυρώσεις καθώς και νέα πρόστιμα προβλέπονται μέσα από τα έξι νομοθετήματα για τη βελτίωση της οικονομικής διακυβέρνησης στην Ευρωπαική Ένωση, όπως επεσήμανε από τα Χανιά ο επικεφαλής του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, στην ημερίδα που διοργάνωσαν το Σάββατο τα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα με θέμα ´Γράφοντας για την Ευρώπη – Θέματα και Εργαλεία´, στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου (ΙΕΤ).
Ο κ. Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε θέματα που αφορούν την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης την περίοδο 2013 – 2017, τους τρόπους θα χρηματοδοτείται ο κοινοτικός προϋπολογισμός, τι πρόκειται να συμβεί στην Κοινή Αγροτική Πολιτική και ποια θα είναι η φυσιογνωμία και το μέλλον της Ε.Ε μετά την οικονομική κρίση.
´Ένα κοινό νόμισμα θα πρέπει να στηρίζεται πολιτικά. Νομίζω ότι γίνεται μια κοινή προσπάθεια σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα. Ελπίζουμε ότι με τη νέα Σύνοδο Κορυφής την ερχόμενη Πέμπτη θα ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις για να προστατευθεί η Ευρωζώνη´, υπογράμμισε.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι ο δανεισμός της Ε.Ε προς την Ελλάδα είναι ´μια έμπρακτη απόδειξη αλληλεγγύης για να υπερβούμε την οικονομική κρίση όσον αφορά τον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός αφορά ένα ευρύτερο νομοθετικό πλαίσιο δημοσιονομικής εποπτείας και προστασίας των δημοσίων οικονομικών όλων των κρατών – μελών της Ε.Ε´.
´Η προσπάθεια που γίνεται δεν αντιστοιχεί μόνο στην αντιμετώπιση της παρούσας κρίσης αλλά και στην πρόληψη μελλοντικών κρίσεων. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν δυσκολίες οι οποίες προκύπτουν από τις αγορές μέσα στο δυσχερές παγκόσμιο πλαίσιο. Η Ευρωπαική Ένωση καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να υπερβεί τις κρίσεις. Πιστεύουμε ότι οδεύουμε σε μια συμφωνία και ένα ευρύτερο και πιο δυνατό θεσμικό πλαίσιο για την στήριξη του ευρώ´, τόνισε ο κ. Αντωνακόπουλος.

Δεν σταματούν οι επιδοτήσεις το 2013
Για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η οποία βρίσκεται μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των αρμόδιων Επιτροπών  της Ε.Ε., ο κ. Αντωνακόπουλος, τόνισε ότι παρά τη φημολογία οι επιδοτήσεις δεν θα σταματήσουν το 2013.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι: ´Οι επιδοτήσεις θα συνεχισθούν με ένα τρόπο διαφορετικό, σε ένα δημοσιονομικό πλαίσιο πιο σφιχτό αλλά με πάρα πολλές ευκαιρίες για τους νέους ενεργούς αγρότες με κατευθύνσεις για την αγροτική παραγωγή και με στήριξη των επιχειρήσεων των νέων αγροτών´.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνακόπουλο, η ΕΕ συζητά την αλλαγή των κριτηρίων στην καταβολή των επιδοτήσεων, με κύρια χαρακτηριστικά πιο στοχευμένες δράσεις, πιο αποτελεσματικούς ελέγχους και στήριξη των αγροτών σε όλα τα επίπεδα.
Όπως εξήγησε ´οι επιδοτήσεις θα λαμβάνουν υπόψιν τα οικονομικά στοιχεία της παραγωγής, της κατανάλωσης και κυρίως της διαφάνειας όσον αφορά τις αγροτικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως αν ο τζίρος είναι μεγάλος ή μικρός. Το σίγουρο είναι πως οι επιδοτήσεις θα συνεχισθούν και η χρηματοδότηση δεν σταματά´.

Κρίση και Ευρωπαϊκά ΜΜΕ
Η Ελληνική κρίση επηρέασε εκ των πραγμάτων την εικόνα της χώρας διεθνώς, ωστόσο η εικόνα της χώρας στα Ευρωπαϊκά ΜΜΕ κατά την πορεία στο Μνημόνιο ήταν πολύ λιγότερο αρνητική για την Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα του Τμήματος Επικοινωνιών και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου- κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θεματική «το Μέλλον των ΜΜΕ στην Ελλάδα».
Στην έρευνα που παρουσίασε ο καθηγητής και πρόεδρος στο Τμήμα Επικοινωνιών και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Στέλιος Παπαθανασίου, καταγράφονται τα δημοσιεύματα και κατ? επέκταση οι θέσεις 14 εφημερίδων καθώς και μιας ιστοσελίδας για το διάστημα από 21 Μαρτίου 2010 έως 10 Μαίου 2010, δηλαδή από την στιγμή που ´φουντώνει´ η συζήτηση για το αν η Ελλάδα θα προσφύγει στον μηχανισμό οικονομικής στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ή θα πτωχεύσει.
Η περίοδος Μαρτίου – Μαΐου ήταν από τις πλέον επώδυνες για τη διεθνή εικόνα της Ελλάδα, με τις ελληνικές εφημερίδες να γράφουν ότι η χώρα κατέρρεε και τον ξένο Τύπο να είναι εχθρικά διακείμενος όσον αφορά στη σωτηρία της Ελλάδας.
´Η ανάλυση των 723 δημοσιευμάτων κατέδειξε ότι οι θέσεις που προβλήθηκαν σχετικά με κρίσης που την ταλανίζει ήταν κατά πολύ λιγότερο αρνητικές για την Ελλάδα και το πρόβλημα της δημοσιονομικής  αυτό που αρχικά είχαμε υποθέσει´, επεσήμανε ο κ. Παπαθανασίου.
´Η εικόνα μιας χώρας όμως είναι συνισταμένη αφενός των στρατηγικών διαχείρισής τους που ακολουθεί η εκάστοτε κυβέρνηση κι αφετέρου από την ίδια πραγματικότητα που βιώνουν οι κάτοικοι της χώρας. Η σημερινή εικόνα της Ελλάδας στα διεθνή ειδησιογραφικά Μέσα συνδέεται άμεσα με τις δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού και του τρόπου με τον οποίο το κράτος διαχειρίζεται τις σχέσεις του με τους πολίτες και την κοινωνία γενικότερα. Ένα κράτος που σπάνια «σκύβει» να ακούσει τα προβλήματα των πολιτών, που ακόμη πιο σπάνια είναι ειλικρινές με τους πολίτες του, συχνά εκφοβιστικό και εκβιαστικό, ωθεί τους πολίτες στην άμεση δράση, στη διεκδίκηση, στην απεργία. Από εκεί και μετά όλα αυτά ανακυκλώνονται στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης κι ακολουθεί η αρνητική εικόνα της χώρας´, κατέληξε.

Στρατηγική για την ´Ευρώπη 2020´
Τους βασικούς άξονες της στρατηγικής ´Ευρώπη 2020´ και τις προοπτικές για να βγει η Ε.Ε. από την κρίση ανέλυσε ο προϊστάμενος επικοινωνίας της Αντιπροσωπίας της Ε.Ε στην Ελλάδα, κ. Άρης Περουλάκης.
´Η στρατηγική 2020 η οποία έχει ήδη αποφασιστεί δρομολογείται αυτή τη στιγμή από όλα τα κράτη – μέλη για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις στις παγκόσμιες προκλήσεις και συγχρόνως να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες που είχε η Ε.Ε μέχρι σήμερα, ώστε να μπορέσουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε παγκόσμιο επίπεδο´.
Σύμφωνα με τον κ. Περουλάκη η στρατηγική περιλαμβάνει παρεμβάσεις στην κατεύθυνση μιας ´έξυπνης´ ανάπτυξης στους τομείς: Ερευνας, εκπαίδευσης, ενέργειας, εξοικονόμησης πόρων, αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής κ.ά.
Παράλληλα υπογράμμισε τη μέριμνα για τις κατηγορίες των πολιτών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα και κινδυνεύουν να βρεθούν στο περιθώριο του οικονομικού συστήματος. Τα μέσα για την επίτευξη του στόχου αυτού συζητιούνται μέσω του πολυετούς χρηματοδοτικού προγράμματος 2014 – 2020.
´Ζητούμενο είναι η Ελλάδα να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να μπορέσει να ισοσκελίσει τους προϋπολογισμούς της και να μπορεί να στέκεται με σιγουριά στο παγκόσμιο στερέωμα. Την ίδια ώρα ζητούμενο παραμένει και η στήριξη του ευρώ, δηλαδή το πώς η Ευρώπη θα έχει μια ενιαία οικονομική διακυβέρνηση και δεν θα γίνεται έρμαιο των οικονομικών επιθέσεων´, επεσήμανε ο κ. Περουλάκης.
Για την πολιτική επικοινωνίας της Ε.Ε. και ιδιαίτερα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όσον αφορά τις σχέσεις της με τα ΜΜΕ μίλησε ο ακόλουθος Τύπου του Γραφείου Ενημέρωσης Ε.Κ. στην Ελλάδα, κ. Κώστας Τσουπλίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στις υπηρεσίες που παρέχει ο τομέας Οπτικοακουστικών Μέσων και η Υπηρεσία Τύπου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο αλλά και στην Αθήνα για τη διευκόλυνση του έργου των εκπροσώπων των ΜΜΕ.

Νέες Τεχνολογίες και ΜΜΕ
´Το μέλλον της δημοσιογραφίας είτε ψηφιοποιηθεί είτε όχι εξακολουθεί να εγείρει τα βασικά ερωτήματα: Αξιοπιστία, διασταύρωση των πηγών, επαγγελματικό ήθος´. Αυτό επεσήμανε ο καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ. Νίκος Δεμερτζής, μιλώντας για την ´επίδραση των νέων τεχνολογιών στα ΜΜΕ´.
´Λέγεται συνήθως ότι η εφημερίδα πνέει τα λοίσθια, ότι οι εφημερίδες θα εξαφανιστούν, θα αντικατασταθούν από ψηφιακές εκδόσεις. Αυτό όμως δεν είναι απόλυτο διότι εδώ και δύο αιώνες οι εφημερίδες είναι αναπόσπαστο μέρος της δημοσιότητας και της χρήσης των αναγνωστών. Πολλοί άνθρωποι έχουν ταυτιστεί με την εφημερίδα, ως έντυπο Μέσο. Μέρος της αξιοπιστίας της εφημερίδας είναι και η χρηστικότητά της, ενώ η ψηφιακή εφημερίδα απαιτεί τον λεγόμενο ´ψηφιακό αλφαβητισμό´, ανέφερε ο κ. Δεμερτζής.
Και πρόσθεσε: ´Από την άλλη λέγεται ότι τα ΜΜΕ ψηφιοποιούμενα θα δώσουν καλύτερη ποιότητα δημοσιογραφίας και θα εκδημοκρατίσουν την δημόσια σφαίρα. Όμως στον κυβερνοχώρο υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες πηγές πληροφόρησης όπου κάθε λεπτό διακινούνται χιλιάδες πληροφορίες για πληθώρα θεμάτων με αποτέλεσμα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού των ΜΜΕ, οι δημοσιογράφοι πολύ συχνά -ενώ τους δίνεται η δυνατότητα να διασταυρώσουν τις πηγές της πληροφορίας- να μην το κάνουν. Ετσι αναπαράγουν πληροφορίες χωρίς διασταύρωση με αποτέλεσμα πολλές φορές να έρχονται στην επιφάνεια απίστευτες δημοσιογραφικές γκάφες´.
´Είναι βέβαιο ότι στον ψηφιακό κόσμο έχουν αλλάξει ο όροι της δημοσιογραφίας αλλά και το ίδιο το περιεχόμενο της έννοιας δημοσιογραφία´, υπογράμμισε ο κ. Δεμερτζής ο οποίος εξήγησε:
´Δημοσιογράφος δεν είναι μόνο ο επαγγελματίας δημοσιογράφος αλλά υπάρχει και η δημοσιογραφία των πολιτών, με την έννοια ότι ο κάθε πολίτης μπορεί μέσα από τα μπλογκς να αναπαράξει, να μεταφέρει ειδήσεις αλλά και να γίνει ο ίδιος πηγή ειδήσεων. Επίσης, δυνητικά έχει δοθεί ένα πολύ καλύτερο εργαλείο στους δημοσιογράφους για να κάνουν πολύ καλύτερα τη δουλειά τους´.
´Στον σύγχρονο, περίπλοκο κόσμο στον οποίο ζούμε, με τον έντονο ανταγωνισμό στο πεδίο των ΜΜΕ, με τη διπολικότητα της δημοσιογραφίας, με τα μπλογκς από τη μια μερά και από την άλλη την έγκυρη δημοσιογραφία, το μέλλον της δημοσιογραφίας -είτε ψηφιοποιηθεί είτε όχι- εξακολουθεί να εγείρει τα βασικά ερωτήματα: Αξιοπιστία, διασταύρωση των πηγών, επαγγελματικό ήθος, τόσο ώστε πλέον να μην μιλάμε για newspappers αλλά για viewspapers. Και αυτό υπό την έννοια ότι ο δημοσιογράφος θα είναι σε θέση με επαγγελματικό και αμερόληπτο τρόπο να μεταφέρει πιστά τις απόψεις που διακινούνται γύρω από ένα θέμα και με τεκμηριωμένο τρόπο να διατυπώνει και ο ίδιος τη δική του άποψη.Αυτές οι απαιτήσεις της δημοσιογραφίας όχι μόνο δεν υπαναχωρούν μπροστά στην ψηφιακή εποχή αλλά τίθενται με ακόμα πιο έντονο τρόπο´, κατέληξε ο κ. Δεμερτζής.

Η κρίση στα ΜΜΕ
Για εκρηκτικό τοπίο, ως απόρροια της βαθιάς οικονομικής κρίσης και στον χώρο των ΜΜΕ, έκανε λόγο ο επ. καθηγητής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, κ. Αντώνης Σκαμνάκης.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σκαμνάκης, η κρίση στα ΜΜΕ και ιδιαίτερα στα έντυπα ως αποτέλεσμα μίας μακροχρόνιας συσσώρευσης διαφόρων παραγόντων, που κάτω από την καταλυτική επίδραση της βαθιάς οικονομικής κρίσης, που διέρχεται η ελληνική οικονομία, εκφράζονται με έναν εκρηκτικό τρόπο:
Κλείσιμο εφημερίδων, απολύσεις, μειώσεις μισθών, υποβάθμιση της ποιότητας του περιεχομένου (συνεπώς και του παραγόμενου πολιτιστικού προϊόντος) περαιτέρω ανάπτυξη των ήδη ισχυρών τάσεων συγκέντρωσης (άρα μονοπωλιακός έλεγχος της πληροφορίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημοκρατία) είναι μερικά μόνο από τα αποτελέσματα.
Ο κ. Σκαμνάκης αναφερόμενος στα αίτια της κρίσης επεσήμανε, μεταξύ άλλων, την κυριαρχία των πελατειακών σχέσεων και των σχέσεων αλληλεξάρτησης μεταξύ πολτικής εξουσίας και ΜΜΕ, στην είσοδο επιχειρηματιών στον χώρο των πανελλαδικών Μέσων, στην έλευση των νέων τεχνολογιών και τη σταδιακή μετατόπιση του κοινού από τα παραδοσιακά στα νέα διαδικτυακά Μέσα.
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκαμνάκης, η μέση ημερήσια κυκλοφορία των πανελλαδικής κυκλοφορίας εφημερίδων μειώνεται συνεχώς φτάνοντας για το 2010 στα 286.000 φύλλα από 1.170.000, που ήταν το 1989. Μόνο στην Κρήτη τρεις ημερήσιες ιστορικές εφημερίδες έκλεισαν.
Παράλληλα, επεσήμανε τη συνεχή συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς καθώς τα πρώτα στοιχεία του α´ τετραμήνου του 2011 δείχνουν μια περαιτέρω μείωση σχεδόν 19% αλλά και τη μείωση της κρατικής διαφήμισης.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι απαιτείται ένα ειδικό πρόγραμμα ενίσχυσης της ρευστότητας των ΜΜΕ με βάση συγκεκριμένα μη πελατειακά κριτήρια και εξορθολογισμός της διαφημιστικής αγοράς μέσα από ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο.

´Αγροτουρισμός και Περιβάλλον´
Για την την ανάπτυξη και προώθηση του αγροτουριστικού προϊόντος μίλησε ο πρόεδρος  του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδας, κ. Νίκος Φραντζεσκάκης, κατά τη διάρκεια της θεματικής της ημερίδας με τίτλο: ´Αγροτουρισμός – Ήπιες μορφές ανάπτυξης´.
Όπως επεσήμανε ο κ. Φρατζεσκάκης, ο αγροτουρισμός, μια ήπια μορφή βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και πολυδραστηριότητας στον αγροτικό χώρο έχει στόχους:
– Να συμβάλλει ώστε ο επισκέπτης να γνωρίσει τις αγροτικές περιοχές και ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και την καθημερινή ζωή των κατοίκων, τα πολιτισμικά στοιχεία και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά των τοπικών κοινωνιών.
– Να φέρει τον επισκέπτη σε επαφή με τη Φύση καθώς και με τις δτραστηριότητες στην ύπαιθρο, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει να ψυχαγωγηθεί και να νοιώσει τη χαρά της περιήγησης και της γνώσης.
– Να κινητοποιήσει τις παραγωγικές, πολιτισμικές και αναπτυξιακές δυνάμεις του τόπου συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο, περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του χώρου.
´Το μέλλον του αγροτουρισμού στην Ελλάδα´ ήταν το θέμα της ομιλίας της προέδρου της Ένωσης Αγροτουρισμού Κρήτης, κας Κορρίννας Μηλιαράκη, ενώ για τον ´Βιολογικό λαχανόκηπο και Αγροτουρισμό´, μίλησε ο υπεύθυνος της ΒΙΟΕΛΛΑΣ, κ. Σωτήρης Μπαμπαγκιούδης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα