Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

?Οχι? σε κατάργηση της Πληροφορικής

´Σε ψηφιακό αναλφαβητισμό θα οδηγήσει τους μαθητές η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Λύκειο´. Αυτό επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, οι καθηγητές Πληροφορικής, οι οποίοι έχουν αναστατωθεί από τις ´διαρροές´ προς τον Τύπο, που θέλουν το μάθημα της Πληροφορικής να βγαίνει από το πρόγραμμα του Λυκείου. Η ανησυχία τους εντείνεται μάλιστα από τη στιγμή που -όπως τονίζουν- το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει διαψεύσει επισήμως το ενδεχόμενο αυτό.
Χθες το μεσημέρι καθηγητές πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων, φωνάζοντας συνθήματα και αναρτώντας πανό. Παράλληλα, αντιπροσωπία τους επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Απόστολο Κλινάκη, ο οποίος εκείνη την ώρα είχε συνάντηση με στελέχη της Διεύθυνσης Χανίων.

´ΟΧΙ´ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στο ψήφισμά τους, το οποίο υπογράφουν οι Σύλλογοι Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης και η Ενωση Πληροφορικών Ελλάδος, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «τους τελευταίους μήνες ολόκληρη η σχολική κοινότητα και κυρίως οι καθηγητές Πληροφορικής βρίσκονται σε μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση, λόγω των σχεδιασμών του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Σχολείο, σύμφωνα με τους οποίους τα μαθήματα Πληροφορικής απουσιάζουν από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου. Η αναστάτωση αυτή ενισχύεται από τις συνεχείς αναφορές στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο αλλά και από την αδιανόητη στάση του Υπ. Παιδείας, το οποίο:
– Μέσω των πολιτικών προϊσταμένων του ανακοινώνει σε συνέδρια και συνεντεύξεις ότι η διδασκαλία της Πληροφορικής θα σταματά στο Γυμνάσιο.
– Στις επίσημες ανακοινώσεις του υπόσχεται διαβούλευση, ενώ ταυτόχρονα δηλώνει ότι το σχέδιο βρίσκεται ήδη υπό διαμόρφωση.
– Αρνείται να απαντήσει τόσο στις προτάσεις μας για την αναβάθμιση της πληροφορικής παιδείας όσο και στις προσκλήσεις μας για σύσταση επιτροπής, η οποία θα εξετάσει από κοινού τα θέματα που αφορούν την παρεχόμενη πληροφορική παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
– Προχωρά σε υλοποίηση σχεδιασμών, που κατά τις διακηρύξεις του θα έθετε υπό διαβούλευση, απευθύνοντας προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων αξιοποίησης των καθηγητών Πληροφορικής, στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου, ως προσωπικό υποστήριξης.
– Αρνείται να απαντήσει σε επανειλημμένες ερωτήσεις βουλευτών όλων των κομμάτων, που συμμερίζονται την ίδια ανησυχία για τον επερχόμενο πληροφορικό αναλφαβητισμό των παιδιών μας».
Συνεχίζοντας οι καθηγητές υπογραμμίζουν ότι η στάση αυτή του Υπ. Παιδείας έρχεται να συμπληρώσει τις «μεγάλες διαχρονικές και διακυβερνητικές ευθύνες για τη λεηλάτηση της πληροφορικής παιδείας και τη διαρκή υποβάθμισή της από την πρώτη στιγμή που εισήχθη επίσημα στην εκπαίδευση» και προσθέτουν: «Η πολιτική αυτή που ασκείται τα τελευταία 15 χρόνια και την οποία ολοκληρώνει το σημερινό σχέδιο του Υπ. Παιδείας, οφείλεται στη λανθασμένη, πέρα από κάθε επιστημονική και παιδαγωγική λογική, αντίληψη ότι η Πληροφορική δεν είναι επιστήμη, όπως τα Μαθηματικά και η Φυσική, αλλά μια απλή δεξιότητα χρήσης ενός μηχανήματος, ενός εργαλείου, του υπολογιστή. Μία αντίληψη που εξυπηρετεί και προωθείται από οργανωμένα συμφέροντα και που οδηγεί στη συνολική υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, στη δημιουργία πολιτών – καταναλωτών προϊόντων τεχνολογίας και όχι δημιουργών της. Μία αντίληψη που την τελευταία δεκαετία έχει ως αποτέλεσμα την ελλιπή και στρεβλή αξιοποίηση της Πληροφορικής στον δημόσιο τομέα και έχει οδηγήσει χιλιάδες νέους επιστήμονες Πληροφορικής στη μετανάστευση».
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Καταλήγοντας οι καθηγητές Πληροφορικής αναφέρουν στο ψήφισμά τους:
«Απαιτούμε:
1. Τη σύσταση επιτροπής, με τη συμμετοχή των Επιστημονικών Ενώσεων Πληροφορικής, που θα μελετήσει και θα διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης της Πληροφορικής παιδείας στην Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση, φροντίζοντας για:
– Εισαγωγή της Πληροφορικής στην Α/βάθμια Εκπαίδευση με τις κατάλληλες υποδομές, τα απαραίτητα προγράμματα σπουδών και οργανικές θέσεις καθηγητών Πληροφορικής.
– Δίωρο αυτόνομο μάθημα Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και υποχρεωτικό μάθημα Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο σε όλες τις τάξεις.
– Αναβάθμιση των μαθημάτων και του ρόλου του καθηγητή Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.).
– Επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες και τάξεις.
– Πιστοποίηση Χρήσης Εφαρμογών Πληροφορικής με την ολοκλήρωση του Γυμνασίου και του Λυκείου, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς ημερομηνία λήξης.
2. Αμεση άρση των αδικιών του παρελθόντος που έχουν υποβαθμίσει την παρεχόμενη πληροφορική παιδεία και συγκεκριμένα:
– Αλλαγή των παράνομων, αντιεπιστημονικών και αντιπαιδαγωγικών αναθέσεων στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Τα μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας να διδάσκονται μόνο από καθηγητές Πληροφορικής και τα μαθήματα Πληροφορικής των άλλων τομέων να διδάσκονται με συνδιδασκαλία ενός καθηγητή Πληροφορικής και ενός καθηγητή της αντίστοιχης ειδικότητας του άλλου τομέα.
– Εξίσωση του αριθμού μαθητών που απαιτούνται για την παρουσία και δεύτερου καθηγητή Πληροφορικής στα εργαστηριακά μαθήματα Πληροφορικής στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, με τον αριθμό που απαιτείται στα άλλα εργαστηριακά μαθήματα.
– Αμεση αναγνώριση όλων των τμημάτων Πληροφορικής ως καθηγητικών σχολών, όπως και για τις άλλες ειδικότητες και απόσυρση των εφέσεων που εκκρεμούν ακόμα στο ΣτΕ».

Δημ. Μαρ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα