Το 1895 η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία “De Dion Bouton” κατασκεύασε έναν κινητήρα, τον οποίο τοποθέτησε πάνω σε ένα ποδήλατο με τρεις ρόδες, σε πλαίσιο που είχε αγοράσει από την εταιρεία Decauville.
Η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι το 1901, που σταμάτησε αφού η εταιρεία στράφηκε αποκλειστικά στην παραγωγή αυτοκίνητων. Η ιδέα όμως αυτή αποδείχθηκε από την αρχή αρκετά έξυπνη και επιτυχημένη. Ετσι χρόνο με τον χρόνο πολλοί κατασκευαστές, ”έριξαν” στην αγορά παρόμοια οχήματα, χρησιμοποιώντας τους κινητήρες “De Dion”. Μία απ’ αυτές ήταν και ο αγγλογαλλικός όμιλος “Clément – Gladiator-Humber” που κατασκεύασε το τρίκυκλο με το όνομα “Phébus” (Φοίβος – προσωνύμιο του θεού Απόλλωνα).
Ο “Φοίβος” λοιπόν κατασκευάστηκε από το 1899 μέχρι το 1903. Ο κινητήρας ήταν μονοκύλινδρος αερόψυκτος 326 κ.εκ. και απέδιδε 2.5 ίππους. Η φήμη του εξαπλώθηκε, όταν το 1899 ο πιο επιτυχημένος οδηγός αγώνων της Αγγλίας Charles Jarrott έφτασε στην εκπληκτική ταχύτητα των 63 χλμ/ ώρα στο ποδηλατοδρόμιο Κρίσταλ Πάλας.
Επίσης το 1899 ο Γάλλος αναβάτης Beconnais κέρδισε το Coupe des Μotocycles de l’Automobile – Club de France οδηγώντας ένα τρίκυκλο Phébus, καλύπτοντας 100 χιλιόμετρα σε 1 ώρα και 46 λεπτά, με μέση ταχύτητα 57 χλμ/ ώρα. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι ελάχιστα τρίκυκλα Phébus βρίσκονται ακόμα “εν ζωή”, ενώ αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι ένα Phébus όπως το εικονιζόμενο, πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην τιμή των 52.000 ευρώ!!!