Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ 2008 – 2010

Σε σχέδιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Leonardo Da Vinci, με τίτλο “Network for quality in exchange programς” συμμετείχε το Αννουσάκειο Θεραπευτήριο, από το 2008 έως το 2010, στο πλαίσιο των διακρατικών συνεργασιών, που έχει αναπτύξει με εταίρους από άλλες χώρες. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του σχεδίου πραγματοποιήθηκαν θεματικά σεμινάρια, όπου οι εταίροι εξέτασαν βήμα προς βήμα κάθε στάδιο εξέλιξης ενός προγράμματος ανταλλαγών και τοποθετήσεων, θέτοντας τα κριτήρια και τους παράγοντες που είναι αναγκαίοι για την επιτυχή υλοποίησή του.
Οι φορείς που συμμετείχαν έχοντας μία πλούσια εμπειρία προχώρησαν σε εποικοδομητικές συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων υπό τη διαφορετικότητα της κάθε κουλτούρας. Ειδικότερα, συμμετείχαν οι:
? Vestfold County Council, International Service Office, Akershus County Council and Bjorkelangen Upper Secondary School από τη Νορβηγία.
? Apreca από τη Γαλλία.
? Kreishandwerkerschaft Waldeck – Frankenberg από τη Γερμανία.
? Αννουσάκειο ίδρυμα από την Ελλάδα.
Σε ανακοίνωσή του το Αννουσάκειο Θεραπευτήριο επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι “οι προσδοκίες που εκφράστηκαν από τους εταίρους είναι: ο προσδιορισμός των κριτηρίων ποιότητας στις τοποθετήσεις νέων στο εξωτερικό, η προώθηση καλύτερου σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης της διακρατικής συνεργασίας για τις τοποθετήσεις νέων, η ανάπτυξη των γνώσεων και της ικανότητας των εταίρων στη διεκπεραίωση σχετικών σχεδίων”.
Παράλληλα, τονίζει ότι “κεντρικά σημεία ενός σχεδίου τοποθετήσεων που πρέπει να εξεταστούν πριν την εφαρμογή του είναι:
? Η προετοιμασία των μαθητευομένων που αφορά την εξοικείωσή τους με τη γλώσσα της χώρας υποδοχής, τουλάχιστον με την εκμάθηση της βασικής επικοινωνίας, την αξιολόγηση της ικανότητας προσαρμογής των μαθητευομένων στο νέο περιβάλλον, της υιοθέτησης ευρέων κοινωνικών αντιλήψεων που υποστηρίζουν τη σπουδαιότητα των διακρατικών συνεργασιών και της διαχείρισης της διαφορετικότητας, μέσα από την κατανόηση μίας ξένης προς την οικεία τους κουλτούρας. Ο προσδιορισμός των προσδοκιών, τα κίνητρα και η πνευματική προετοιμασία των μαθητευομένων αποτελούν επιπλέον βασικά θέματα που πρέπει να εξεταστούν πριν την έναρξη του σχεδίου.
? Η προετοιμασία των εταιρειών, οργανισμών και φορέων που δέχονται τοποθετήσεις νέων: Πρόκειται για τον προσδιορισμό κινήτρων προς όφελος των συμφερόντων των εταιρειών, τη διαμόρφωση συστήματος εποπτείας και αξιολόγησης, την καλλιέργεια εμπιστοσύνης προς τους μαθητευομένους, την ανάπτυξη ικανότητας ευελιξίας και προσαρμοστικότητας σε νέα δεδομένα, που προκύπτουν κατά την εξέλιξη του σχεδίου, τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής περιόδου καθώς και τον προσδιορισμό αντικειμενικών στόχων ως προς την εκπαίδευση των μαθητευομένων.
? Οι αρμοδιότητες των εταίρων: Οι φορείς αποστολής και υποδοχής μαθητευομένων οφείλουν να συμφωνήσουν μεταξύ τους ξεκάθαρες διαδικασίες: ως προς τις αρμοδιότητες που ο καθένας έχει και να καταλήξουν στην αρμόζουσα στέγαση, τις απαιτούμενες μετακινήσεις, τη συμμετοχή στο κατάλληλο πολιτισμικό και κοινωνικό πρόγραμμα, τον τρόπο αφομοίωσης με τους ντόπιους και τον προσδιορισμό του επιπέδου των μαθητευομένων. Αναγκαία είναι: η κατανόηση των οικονομικών υποχρεώσεων μεταξύ των εταίρων σε όλα τα στάδια εξέλιξης του σχεδίου, η ικανότητα διαχείρισης καταστάσεων κρίσεων και απρόσμενων συμβάντων που ανακύπτουν κατά την παραμονή των μαθητευομένων στη χώρα υποδοχής, ο προσδιορισμός του βαθμού ανάμιξης των εταιρειών, η καταγραφή των αναφορών από τις εταιρείες, σχετικά με την πρόοδο των μαθητευομένων και η αντικειμενική αξιολόγηση που ενισχύει την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξή τους.
? Οι δραστηριότητες των εταίρων: Από την πλευρά του φορέα αποστολής σε συνεργασία με το φορέα υποδοχής αναγκαίες θεωρούνται: η επίσκεψη στον εργασιακό χώρο, που θα γίνει η τοποθέτηση σε πολιτισμικά αξιοθέατα, στον οργανισμό υποδοχής σε ένα τυπικό οικογενειακό περιβάλλον, καθώς και η εξέταση όλων των μορφών στέγασης. Ο φορέας αποστολής υποχρεούται να προβεί σε συναντήσεις με τους μαθητευομένους για την παρουσίαση ενός συγκεκριμένου προγράμματος τοποθετήσεων. Ο φορέας υποδοχής μπορεί να καταγράψει πληροφορίες χρήσιμες για τους μαθητευομένους κατά τη διαμονή τους, που αφορούν πρακτικά θέματα της καθημερινότητας [τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, μετακινήσεων, διασκέδασης, συμμετοχής σε δραστηριότητες κ.λπ.]. Από κοινού και οι δύο φορείς, αφού ξεκαθαρίσουν τις αρμοδιότητες τους, μπορούν να προβούν στην καταγραφή του ευρωπαϊκού διαδικτύου τους και της λίστας με τα αναγκαία e mail, που χρειάζονται κατά την εφαρμογή του σχεδίου τους».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα