Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΜΕ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Αθήνα
Το νέο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αυτή υπαγορεύεται από τις διεθνείς πρακτικές και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και περί ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού, που αποσκοπούν στη βελτίωση των επιδόσεων και της βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού συστήματος Πολιτικής Αεροπορίας, παρουσίασε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.
Σε ό,τι αφορά τη νέα δομή της ΥΠΑ, διατηρείται ο ίδιος αριθμός των τριών γενικών διευθύνσεων, δηλαδή του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, των αερομεταφορών και της διοικητικής υποστήριξης.
 Οι βασικές δομικές αλλαγές που επέρχονται είναι:
-Η δημιουργία γενικής διεύθυνσης φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας
-Η γενική διεύθυνση αεροναυτιλίας μετεξελίσσεται σε διεύθυνση φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα κοινοτικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διακίνηση των αεροσκαφών.
Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του εναέριου χώρου, της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.
 Σε ό,τι αφορά το επίμαχο θέμα της αυτοτέλειας των υπηρεσιών αεροναυτιλίας που επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και έχουν προχωρήσει σε λευκή απεργία, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η αυτοτέλεια είναι δεδομένη, αλλά διευκρίνισε, πως το χρηματικό ποσό των περίπου 180 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, θα το χειρίζεται η αρμόδια γενική διεύθυνση.
 Στο σημείο αυτό ο υπουργός ΥΜΔ, χαρακτήρισε αδικαιολόγητη τη λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι όπως είπε, προκαλούν μεγάλη βλάβη τόσο στην ελληνική οικονομία αλλά και αναστάτωση στην κοινωνία.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης, ρυθμίσεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Η πρώτη, με συμβάσεις παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, σε ιδιώτες και δεύτερον, την ίδρυση ανώνυμων εταιριών, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.
Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας η ΥΠΑ εξακολουθεί να ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των πτήσεων.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που όπως τόνισε, ο υφυπουργός ΥΜΔ Νίκος Σηφουνάκης, θα επιφέρει ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, αύξηση των θέσεων απασχόλησης, μείωση του κόστους ανά επιβάτη για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που σημαίνει αύξηση των πτήσεων και των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης, ρύθμιση και για τους απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι θέλουν να μεταταγούν στην ΥΠΑ. Οπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, δεν πρόκειται όλοι όσοι έχουν υποβάλει αίτηση να μεταταγούν. Συγκεκριμένα, έχουν υποβάλει αίτηση 742 άτομα, 326 πιλότοι, 155 μηχανικοί και 250 διοικητικό προσωπικό και πρόκειται να μεταταγούν 80 πιλότοι, εκατό μηχανικοί και 200 διοικητικό προσωπικό.
Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή και να κατατεθεί στη Βουλή.    
Πρόσθεσε επίσης, ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πάντα τις δημοκρατικές διαδικασίες. Κάλεσε επίσης τους επαγγελματίες, να διαβάσουν καλά το νομοσχέδιο και να καταλάβουν πως είναι προς το συμφέρον τους.
Oδική ασφάλεια   
Βαθιές τομές στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με σύσταση φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ, περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση εθνικού συμβουλίου οδικής ασφάλειας, τη δημιουργία γενικής διεύθυνσης οδικής ασφάλειας, εποπτικούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς για τη βελτίωση του θεσμού των ΚΤΕΟ και το νέο καθεστώς ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων.
Οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η απλοποίηση των θεμάτων οργανωτικής και διοικητικής υποστήριξης και των δομών οδικής ασφάλειας, η διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, καθώς και η βελτίωση των όρων λειτουργίας συνεργείων και πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων.
Οπως δήλωσε ο κ. Ρέππας, το εθνικό συμβούλιο οδικής ασφάλειας στο οποίο θα εκπροσωπούνται όλοι οι αρμόδιοι κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς, θα ασχολείται με το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και θα υποστηρίζει το έργο της αρμόδιας διϋπουργικής επιτροπής.
Για πρώτη φορά θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα ελέγχει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ. Οπως δήλωσε ο κ. Ρέππας, υπάρχουν σήμερα ΚΤΕΟ που στο 90% των οχημάτων που ελέγχονται, δεν βρίσκονται ατέλειες, γεγονός που όπως είπε, είναι αρκετά ύποπτο. Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα το 35-40% των οχημάτων δεν περνάνε καθόλου από ΚΤΕΟ, παρά το γεγονός, ότι τα πρόστιμα είναι αρκετά τσουχτερά και συγκεκριμένα 400 ευρώ. Επίσης, εισάγεται για πρώτη φορά κάρτα θορύβου στα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, προκειμένου να διαδοθεί και στη χώρα μας η υγραεριοκίνηση.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα