Μουσείο Τυπογραφείας

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γ. ΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣ
Θα εντοπιστούν οι ευθύνες για το θέμα του ΕΟΤ
Αθήνα
«Η ελληνική δικαιοσύνη θα εντοπίσει τις ευθύνες εκεί που αναλογούν» δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, με αφορμή τη διαβίβαση στον εισαγγελέα του πορίσματος του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για την εκτέλεση του διαφημιστικού προγράμματος του ΕΟΤ τη διετία 2008-9.
Στο πόρισμα, που αφορούσε στη νομιμότητα των διαδικασιών ανάθεσης έργων και προμηθειών για την εκτέλεση του διαφημιστικού προγράμματος του ΕΟΤ και την προβολή του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνονται σωρεία παραβάσεων, οικονομικές ατασθαλίες και κακοδιαχείριση.
Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων ότι, κατά την τελευταία τριετία, ο Οργανισμός προχώρησε σε διαφημιστικές ενέργειες που υπερβαίνουν κατά 76.387.188 ευρώ τις εγκεκριμένες για το σκοπό αυτό πιστώσεις των αντίστοιχων ετών (του τακτικού προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων). Ο κ. Νικητιάδης υπογράμμισε ότι η δικαιοσύνη θα πρέπει να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή εάν διαπιστωθούν ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα.
Παράλληλα, επανέλαβε ότι με την έκδοση του πορίσματος, ο αρμόδιος υπουργός Παύλος Γερουλάνος διαβίβασε το πόρισμα στον εισαγγελέα για την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, καθώς και στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό των ποσών που ζημιώθηκε ο οργανισμός.
Ο κ. Γερουλάνος έδωσε, δε, εντολή στον ΕΟΤ να διενεργήσει Ένορκη Διοικητική Εξέταση προκειμένου να εξακριβωθούν συγκεκριμένες ευθύνες υπαλλήλων και στελεχών του οργανισμού για την υπόθεση.

ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ
Διαβεβαιώσεις για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη
Μόσχα
Το 2015 εκτιμά η TransBalkanPipeline ότι μπορεί να κατασκευαστεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη ενώ συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ Ρωσίας και Βουλγαρίας για την προώθηση του σχεδίου.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Βλαντισλάφ Εμιλιάνοφ, «εκ μέρους των συνομιλητών υπάρχει μια απολύτως σαφής και ξεκάθαρη κατανόηση όλων των ζητημάτων και δυσκολιών που αντιμετωπίζει το σχέδιο. Αισθανθήκαμε την επιθυμία τους να επιλυθούν όλα τα επίμαχα θέματα στο πλαίσιο της διακυβερνητικής συμφωνίας που έχει υπογραφεί».
Μετά το αίτημα των αρμοδίων υπουργείων Ελλάδας και Βουλγαρίας πραγματοποιούνται πρόσθετες έρευνες για τις τεχνικές πτυχές του σχεδίου, τις οποίες η εταιρεία ευελπιστεί ότι θα έχουν ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο: «Όλες οι δυνάμεις της εταιρείας έχουν στραφεί αυτή τη στιγμή στην αντιμετώπιση των οικολογικών ζητημάτων, τα οποία αντιμετωπίζονται με μεγάλη κατανόηση» ανέφερε ο Β. Εμιλιάνοφ.
Σχετικά με το όφελος του αγωγού, ο γενικός διευθυντής της εταιρείες είπε ότι ειδικά για τη Βουλγαρία «η οικονομική απόδοση του σχεδίου θα είναι ουσιαστικά υψηλότερη σε σχέση με το εισόδημα από τα τέλη διέλευσης». «Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί τώρα το συγκεκριμένο ποσό, αλλά εμπειρογνώμονες υπολογίζουν ότι το κάθε ευρώ που θα επενδυθεί, θα φέρει τουλάχιστον τρία ευρώ κέρδους στη διάρκεια των προσεχών ετών» συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον Β. Εμιλιάνοφ, το σχέδιο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο ετοιμότητας, καθώς έχει πρακτικά πλήρως ολοκληρωθεί η τεχνική-οικονομική μελέτη βασιμότητας και η πραγματογνωμοσύνη για τις περιβαλλοντικές συνέπειες.
Ο Μιχαήλ Μπαρκόφ, αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας «Τρανσνέφτ», που είναι ένας από τους βασικούς μετόχους του σχεδίου, συμπλήρωσε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή επτά παράλληλα σχέδια πετρελαιαγωγών, που παρακάμπτουν τα Στενά της Μαύρης Θάλασσας. Βρίσκονται σε διάφορα στάδια ετοιμότητας και το σχέδιο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη είναι «το πιο προχωρημένο εξ αυτών».

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Τροπολογία για ζητήματα
μισθοδοσίας στο Δημόσιο
Αθήνα
Τροπολογία που αφορά ζητήματα αποδοχών και μισθοδοσίας στο Δημόσιο, κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών. Η τροπολογία προβλέπει:
1) Τη συμπερίληψη στις αποδοχές των υπαλλήλων που αποσπώνται στα πολιτικά γραφεία του Πρωθυπουργού, των αντιπροέδρων, υπουργών και υφυπουργών της κυβέρνησης, καθώς και σε κείνα της γενικής γραμματείας της Κυβέρνησης, επιδομάτων και αποζημιώσεων, σχετικών με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων της οργανικής τους θέσης, ή με την προσφορά υπηρεσιών σε προβληματικές και παραμεθόριες περιοχές. Αντίστοιχη διάταξη ισχύει, ήδη, για τους αποσπασμένους σε πολιτικά γραφεία βουλευτών και ευρωβουλευτών.
2) Τη δυνατότητα υπέρβασης με υπουργική απόφαση, του ορίου των 80 εκτός έδρας ημερών μετακινήσεων κατ’ έτος, για τους δημοσίους υπαλλήλους, με βάση έκτακτες ανάγκες και εφόσον δεν επαρκεί το υφιστάμενο προσωπικό, που ασκεί τα συγκεκριμένα υπηρεσιακά καθήκοντα.
3) Τη μισθολογική εξίσωση του Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους με τους προέδρους και αντιπροέδρους ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, όσον αφορά το ανώτατο όριο αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών.
4) Τη δυνατότητα καταβολής του εφάπαξ ποσού κοινωνικής ενίσχυσης, στο προσωπικό των Ολυμπιακών Αερογραμμών (όπως επίσης και σε κείνο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες), σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.