Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης
Γράφει η Πηνελόπη I. Ντουντουλάκη
Η αξιόλογη κλασική παιδεία και η οξυδερκής κριτική ματιά του Μολιέρου συναντώνται στα έργα του, τα οποία συνιστούν πιστές αποτυπώσεις ανθρώπινων χαρακτήρων. Με ένα από τα έργα αυτά, συγκεκριμένα με τον διαχρονικά επίκαιρο «Αρχοντοχωριάτη», επέλεξε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. να σηματοδοτήσει τη θερινή δραστηριότητά του. Μπορούμε να πούμε, από τη θέση του θεατή της πλατείας, ότι η επιλογή αυτή δικαιώθηκε απόλυτα και καταχωρείται στις πολλές και σημαντικές επιτυχίες του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κρήτης.
Όπως επεσήμανε στο σύντομο αλλά ουσιαστικό προλόγισμα της παράστασης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Μιχάλης Αεράκης, η προσωπικότητα του «Αρχοντοχωριάτη» είναι πάντοτε οικεία, αναγνωρίσιμη στο κοντινό περιβάλλον μας και ενδεχόμενα αντικατοπτρίζει εμάς τους ίδιους. Ο «Αρχοντοχωριάτης», ο αγαθός αλλά και απερίγραπτος Ιορδάνης, έχει αποκηρύξει τη μικροαστική προέλευσή του και με κάθε τρόπο επιδιώκει να εντάξει εαυτόν στους κύκλους της υψηλής αριστοκρατίας. Θέλει να ομιλεί κατά τρόπο αριστοκρατικό και να ντύνεται σύμφωνα με τις αξιώσεις των τίτλων, τους οποίους επέλεξε να φέρει και για τους οποίους δαπανά χρήμα και κόπο. Αναλώνεται σε μαθήματα ξιφασκίας, χορού, ομιλίας, χρυσοπληρώνει για μια υπόκλιση που του γίνεται και μια κολακεία που απευθύνεται στην ευγένειά του. Τον αγαθό αλλά και απερίγραπτο Ιορδάνη υποδύεται με πολύ κέφι ο Δημήτρης Πιατάς. Μαζί του οι ηθοποιοί [κατά αλφαβητική σειρά] Ιωάννα Μυλωνά, Τάσος Παλατζίδης, Τάκης Παπαματθαίου, Θεοδώρα Σιάρκου, Χαρά Τσιώλη και Γιώργος Χρανιώτης πλαισιωμένοι από τους Νικολέττα Βλαβιανού, Στέλλα Δρογγίτη, Γιάννη Καλατζόπουλο και Ελένη Κρίτα “χορεύουν” με άνεση και δεξιοτεχνία στους ρυθμούς αυτής της απολαυστικής κωμωδίας.
Τα σκηνικά του Αντώνη Χαλκιά αποδίδουν εύγλωττα την εικόνα μιας κοινωνίας ιδωμένης μέσα από τους παραμορφωτικούς καθρέφτες μιας άκρατης μεγαλομανίας, σκοπών που αγιάζουν τα μέσα και υστερόβουλων επιδαψιλεύσεων που βρίσκουν έδαφος να απλωθούν. Η ενδυματολογική φροντίδα της Βάλιας Μαργαρίτη αναδεικνύει και υπηρετεί άψογα το πνεύμα και το κλίμα της παράστασης. Η μουσική του Δημήτρη Λέκκα, πραγματικά «ευφυής, ευφάνταστη, διασκεδαστική και ευφρόσυνη», σε συνδυασμό με τις χορογραφίες που η Κατερίνα Ανδριοπούλου εμπνεύσθηκε, συντονίζει και παράλληλα συνοδεύει τον πολύχρωμο και ασυνάρτητο κύκλο των μεγαλεπήβολων βλέψεων του αφελούς Ιορδάνη. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Καλατζόπουλου αποτελεί, ασφαλώς, τον θεμέλιο λίθο αλλά και το επιστέγασμα αυτής της επιτυχίας. Το σπινθηροβόλο πνεύμα του προικισμένου ηθοποιού, καθώς επίσης σκηνοθέτη, μεταφραστή και διασκευαστή αυτού του έργου, σφράγισε ένα έξοχο αποτέλεσμα συνόλου.
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. κατορθώνει, με το έργο αυτό, να χαρίσει απλόχερα το γέλιο σε μια εποχή που το έχουμε τόσο ανάγκη, ενώ παράλληλα διατυπώνει, με αποτελεσματικό τρόπο, μηνύματα ζωής.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα