Μουσείο Τυπογραφείας

Νέα προϊόντα σε ξένες αγορές

ΑΠΟ ΤΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Στην εποχή της οικονομικής κρίσης, οι καινοτόμες ιδέες δεν χάνονται. Το παράδειγμα δίνει η εταιρεία: “Βιολέα”, που δημιουργήθηκε πριν αρκετά χρόνια, στο χωριό Αστρικας του Δήμου Κολυμπαρίου Χανίων και σήμερα έχει κατακτήσει τις αγορές του εξωτερικού χάρη στο βιολογικό ελαιόλαδο που παράγει. Τη διαφορά έκανε και πρόσφατα καθώς παρουσίασε δύο νέα προϊόντα, τα οποία οι διεθνείς αγορές έχουν αγκαλιάσει: Πρόκειται για το Lemonio, που είναι αποτέλεσμα της άλεσης βιολογικών ελιών με βιολογικά λεμόνια και το Neratzio, που περιέχει βιολογικά νεράντζια.
Ο ιδρυτής της “Βιολέα”, Γιώργος Δημητριάδης, ξεκίνησε να ασχολείται εντατικά με τη γεωργία το 1991, όταν ανέλαβε την περιουσία της οικογένειάς του. Περίπου 2.000 ελαιόδεντρα με συμβατική καλλιέργεια στο χωριό Αστρικας του Δήμου Κολυμπαρίου στον Νομό Χανίων. Το 1993, είδε ότι έπρεπε να στραφεί σε άλλες καλλιέργειες γιατί με τα έσοδα από τη συμβατική δεν μπορούσε να ζήσει η οικογένειά του. Ετσι το 1995 ίδρυσε την «Βιολέα», η οποία δουλεύει επιτυχώς μέσω Διαδικτύου και αναπτύσσεται συνεχώς…
ΤΙ ΕΞΑΓΕΙ
Σήμερα εξάγει:
– Βιολογικό ελαιόλαδο: Γύρω στους 45 τόνους ετησίως σε αγορές του εξωτερικού: ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Γερμανία, Αγγλία και Σκανδιναβικές χώρες, Ιαπωνία, Κορέα. Σε χονδρέμπορους – εισαγωγείς των χωρών αυτών.
“Η γνωριμία έγινε μέσω Διαδικτύου. Συμμετέχουμε σε εκθέσεις του εξωτερικού αλλά αν δεν είχαμε το Διαδίκτυο δεν θα κάναμε τίποτα”, μας λέει ο κ. Δημητριάδης.
– Lemonio: Είναι ένα νέο προϊόν που παράγεται και εξάγεται τα τελευταία δύο χρόνια. “Αλέθουμε τις βιολογικές ελιές με φρέσκα βιολογικά λεμόνια και το προϊόν που παράγεται είναι το Lemonio. Εχει καταπληκτική γεύση. Χρησιμοποιείται σε ψάρια, χόρτα, όσπρια, λαχανικά. Εχει τεράστια απήχηση. Εξάγονται 10 τόνοι ετησίως”. Το 2009 σε έκθεση στη Γερμανία το Lemonio θεωρήθηκε το καινοτόμο τρόφιμο της χρονιάς.
– Nerantzio: Βιολογικό ελαιόλαδο με βιολογικά νεράντζια. Χρησιμοποιείται για τσουρέκια, κουλουράκια, όσπρια αλλά και στο κοτόπουλο. Εξάγονται πέντε τόνοι ετησίως.
Σημειώνεται ότι το 1998 υπήρχε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ήθελε να ανοίξει την αγορά του ελαιολάδου στην Ιαπωνία και επέλεξε δύο – τρία ελαιόλαδα από κάθε χώρα για να τα προωθήσει στην αγορά της Ιαπωνίας. Ηταν δύο ιταλικά, ένα ισπανικό και ένα ελληνικό. Το ελληνικό ήταν της “Βιολέα”, η οποία έχει πιστοποίηση από διεθνείς οίκους και διεθνή πρότυπα.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη:
“Η μεγαλύτερη καινοτομία της «Βιολέα» (πέραν της αποκλειστικής βιολογικής παραγωγής) είναι η επένδυση στον αειφόρο αγροτουρισμό με στόχο τη δημιουργία γαστρονομικού προορισμού. Αυτή τη στιγμή η «Βιολέα» είναι η μοναδική ελαιοπαραγωγική επιχείρηση, η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ως επισκέψιμη μονάδα παραγωγής παραδοσιακού ελαιολάδου στην Ελλάδα και η οποία πέραν των άλλων πιστοποιήσεων διαθέτει και Περιβαλλοντικό ISO 14001. Η επισκεψιμότητα του χώρου μας αυξάνεται ραγδαία από ανεξάρτητους τουρίστες αλλά και από οργανωμένες τουριστικές εκδρομές. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο πιο άμεσος και αποδοτικός τρόπος προβολής των προϊόντων μας, της ελαιοκομικής κουλτούρα μας, της παράδοσής μας και της Κρητικής διατροφής.
Στο τεύχος του Μαΐου 2010 του διατροφικού περιεχομένου περιοδικού SAVEUR ενός από τα γνωστότερα στη Β. Αμερική, δημοσιεύεται διεθνή έρευνα ελαιολάδου και στα καλύτερα 11 ελαιόλαδα υπάρχει μόνο μία ελληνική ετικέτα. Της «Βιολέα»”.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.