Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΠΕΡΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ “ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ”

Γράφει η ΝΑΝΩ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ – ΚΟΥΤΣΑΚΗ
nanok@otenet.gr

Στον… κόκορα φόρτωνε και φορτώνει την λύση του κυκλοφοριακού η δημοτική μας αρχή, κατέληγε χθες ο Ραν ταν πλαν, με αφορμή το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη που επιδεινώνεται καθημερινά. Γεγονός που “επικαιροποίησε” στο Δημοτικό Συμβούλιο και ο δημοτικός σύμβουλος
κ. Μάρκος Βεκρής.
Βεβαίως η δημοτική αρχή, επανέλαβε με «συνέπεια» όσα εδώ και χρόνια δηλώνει χωρίς να δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι ούτε αμνήμονες, ούτε εντελώς άσχετοι είναι οι συμπολίτες μας.
Ξεπερασμένης? ωριμότητας!
? Εμείς, να θυμηθούμε, λοιπόν, ότι η δημοτική αρχή «προωθούσε» την ΣΥΝΟΛΙΚΗ εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης με «συνέπεια», κάθε εξάμηνο -τουλάχιστον- με? ανακοινώσεις του τύπου «επίκειται η ένταξή της στο Γ? ΚΠΣ». Να μην επαναλάβουμε τώρα όλα τα σήριαλ των ανακοινώσεων. Μόνο ότι, από πέρυσι που τελείωσε το Γ? ΚΠΣ, η δημοτική αρχή «τραγουδά»? δύο παρεμφερή «τροπάρια».
? Κατ? αρχήν, μέχρι και τον Αύγουστο που πέρασε, μιλούσε για επικείμενη ένταξη της μελέτης στο ΕΣΠΑ μετά από επικαιροποίηση που έκανε, λέει, από μόνο του το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και ο κ. Σουφλιάς (αφήστε το άλλο τραγελαφικό που είχε προκύψει με την ερώτηση στην Βουλή, πέρυσι, του κ. Μαν. Σκουλάκη, και την απάντηση του υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ ότι δεν έχει ζητηθεί η χρηματοδότησή της από το Δήμο Χανίων. Την οποία επίσημη απάντηση ανακάλεσε αργότερα, μετά το σάλο, με μια ορθή? επανάληψη). Ποια επικαιροποποίηση, ρώτησε, τότε, ο Ραν ταν πλαν, και έψαχνε να δει αν έχει ιδέα το Δημοτικό Συμβούλιο ή το ΤΕΕ/ΤΔΚ για κάποια επικαιροποίηση. Ουδείς γνώριζε. Ούτε τώρα γνωρίζει.
? Να θυμίσουμε βέβαια ότι, εκείνο που γνωρίζαμε (αλλά δεν μας το έχουν πει ποτέ επίσημα -αν και το ΤΕΕ/ΤΔΚ το έχει επιβεβαιώσει), είναι ότι η κυκλοφοριακή μελέτη είχε χρονικό ορίζοντα εφαρμογής της μέχρι το 2009! Επομένως ήταν σίγουρο ότι εάν δεν υλοποιούταν τα πρώτα χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της θα ήταν, και είναι πλέον, ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗ, όπως γράψαμε (Χ.Ν.16/3/09). Προ ημερών ο αντιδήμαρχος Χανίων, δήλωσε πάλι ότι η κυκλοφορική μελέτη είναι «ΩΡΙΜΗ» και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Ναι, αλλά μήπως από την πολύ «ωριμότητητα» έχει σαπίσει; Δηλαδή, είναι ξεπερασμένης? ωριμότητας;
Πολεοδομικό – «Καλλικράτης»
? Πρόσφατα, πάντως, αλλά και στο δημοτικό συμβούλιο σε ερώτηση του κ. Βεκρή, ενημερωθήκαμε ότι η κυκλοφοριακή μελέτη χρειάζεται?ΠΑΛΙ (!!;;) επικαιροποίηση προκειμένου να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (το δεύτερο «τροπάριο»). Και ότι αυτή .. γίνεται, όπως είπαν στον κ. Βεκρή, προχθές. Πού, πώς από ποιον; ρώτησε. Μασημένα λόγια να? αγαπιόμαστε, η απάντηση.
? Αλλά πες ότι επικαιροποιείται. Αυτή η επικαιροποίηση δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψη και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) – ρυθμιστικό και τις συμπληρωματικές μελέτες που απαιτούνται και δεν έχουν γίνει;
? Όμως, αφού επίκειται η συνένωση περιαστικών δήμων (Καλλικράτης) δεν πρέπει πρώτα να καταλήξουμε ποιοί δήμοι θα συνενωθούν με τα Χανιά, προκειμένου να προχωρήσει το ΓΠΣ (που κι αυτό καθυστέρησε 8 χρόνια καθώς η νυν δημοτική αρχή ήταν αρνητική στην Προγραμματική σύμβαση που είχε υπογραφεί από την ΤΕΔΚ επί Γ. Τζανακάκη) και μετά να γίνει και η -όποια- επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης;
? Δεν πρέπει να ενημερωθεί το ΤΕΕ/ΤΔΚ, στα πλαίσια και της δημιουργίας Παρατηρητηρίου Μελετών και έργων και του θεσμικού του ρόλου; Δεν πρέπει να συζητηθεί στο Δημοτικό συμβούλιο;
? Και πάντως, είναι πλέον και ευθύνη των κοινοβουλευτικών μας να ρωτήσουν και να μας πληροφορήσουν: Σε τι ακριβώς συνίσταται η επικαιροποίηση; Θα ενταχθεί άμεσα στο τομεακό του Υπ. Μεταφορών και εάν όχι τι της λείπει, από πλευράς ωρίμανσης; Το ΓΠΣ και ρυθμιστικό; Οι παράλληλες μελέτες; Ποιες; Πώς θα ξεπεραστεί ότι η μελέτη είχε στοιχεία μέχρι το 2009;
Προεκλογικά
? Επειδή εσχάτως, προεκλογικό έτος γαρ, ανακοινώνονται, κατά ριπάς, δημοτικά έργα που τελματώνουν όλα αυτά τα χρόνια, μεταξύ αυτών, ανακοινώθηκε (όπως το 2006, πάλι σε προεκλογικό έτος) ότι μπορεί να γίνει τμηματική εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης.
? Αναρωτιόμαστε. Πώς θα γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, χωρίς, τουλάχιστον, την δημιουργία γραφείου κυκλοφοριακών θεμάτων, όπως είχε δεσμευτεί να κάνει εδώ και 8 χρόνια η δημοτική αρχή, και δεν το έκανε;
? Τι θα μας πουν άραγε για την ΜΗ δημιουργία του ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΦΟΡΕΑ που -πέρυσι τον Φεβρουάριο- είχαν ανακοινώσει ότι συστήνουν προκειμένου να διαχειρίζεται και τα ΜΙΝΙ ΜΠΑΣ που επρόκειτο να αγοράσει?οσονούπω, η δημοτική αρχή και μάλιστα είχε αναθέσει την διερεύνηση? αγοράς τους στον δημοτικό σύμβουλο κ. Κοπάση;
? Ακόμα «συστήνεται» ο φορέας; Ακόμα διερευνάται η αγορά ΜΙΝΙ ΜΠΑΣ;
? Όσο για το μίνι μπας, που δρομολογήθηκε πέρυσι το καλοκαίρι -τάχα μου πιλοτικά για τρεις μήνες αλλά συνεχίζει τα? άδεια δρομολόγιά του και συνεχίζει ο δήμος, δηλαδή εμείς, να το πληρώνουμε, ως προεκλογική «βιτρίνα», τι να πούμε; Μάτια έχουμε – έχουνε οι συμπολίτες μας και… θωρούνε ότι: Α) Το κατ? ευφημισμόν μίνι μπας (στην ουσία ΜΑΞΙ), όχι μόνο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα στο συγκεκριμένο δρομολόγιο που είναι -μάλλον- αχρείαστο (ενώ αλλού, όπως σε δρομολόγια για τους τάφους των Βενιζέλων θα ήταν χρήσιμο) αλλά δημιουργεί και κυκλοφοριακά προβλήματα. Διότι δρομολογήθηκε χωρίς να προηγηθούν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (π.χ. μονοδρόμηση Ι. Σφακιανάκη) και οι απαραίτητες μελέτες (π.χ. όταν περνά από την Μουσούρων και Χρυσ. Επισκόπου δημιουργεί πρόβλημα… στενότητας γιατί είναι ΜΑΞΙ). Β) Συνεχίζεται η κυκλοφορία του, χωρίς να παρουσιαστούν στο δημοτικό συμβούλιο (και το ζήτησε η αντιπολίτευση) τα απολογιστικά στοιχεία της κυκλοφορίας του (πόσους επιβάτες μετέφερε, ποιό κυκλοφοριακό φόρτο ανακούφισε, πόσο στοιχίζει -μήπως εάν πληρώναμε ταξί για τους ελάχιστους επιβάτες του μας ερχότανε φτηνότερα) κ.λπ.
? Ο δήμαρχος έχει δηλώσει ξανά υποψήφιος. Εάν θα είναι (γιατί πολλά «παίζονται» στον χώρο του και όχι μόνο) να μην ξαναυποσχεθεί, ότι θα εφαρμόσει την κυκλοφοριακή μελέτη;
? Οκέι. Αλλά κι εμείς να μην ξανατραγουδήσουμε? όπως πέρυσι για το ίδιο θέμα: Εμείς εδώ, τι φταίμε? στο ίδιο έργο (κυκλοφοριακής ασφυξίας, παλινωδιών και προεκλογικών υποσχέσεων) θεατές; Αυτό το έργο ΔΕΝ είναι παιχνίδι φαντασίααας.

Πήξαμε πια.
Κυκλοφοριακά και υποσχεσιολογικά.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα