Μουσείο Τυπογραφείας

ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

Ένα οδικό «έργο πνοής», η υλοποίηση του οποίου θα αποσυμφορήσει το Ακρωτήρι και θα διευκολύνει σημαντικά την οδική σύνδεση με την πόλη των Χανίων σχεδιάζει, εδώ και αρκετά χρόνια, ο Δήμος Ακρωτηρίου.
Η αναγκαιότητα του έργου είναι δεδομένη, καθώς λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου του υφιστάμενου οδικού δικτύου (που με την πάροδο του χρόνου γίνεται ακόμα μεγαλύτερος), των κακών γεωμετρικών χαρακτηριστικών των δρόμων και τη διέλευση βασικών οδικών αξόνων μέσα από τον πυκνοδομημένο ιστό των οικισμών, αφ? ενός μεν έχει επιμηκυνθεί υπέρμετρα ο χρόνος διακίνησης, αφ? ετέρου δε σημειώνονται, πολύ συχνά, τροχαία ατυχήματα.
Έτσι, το έτος 1996 ανατέθηκε σε γραφείο μελετών η μελέτη βελτίωσης του οδικού άξονα Κουνουπιδιανά – Χωραφάκια. Μετά από κοινή πρόταση του μελετητή και της Δημοτικής Αρχής (προηγούμενης και σημερινής), το αντικείμενο της μελέτης διαμορφώθηκε έτσι ώστε να συμπεριλάβει τον άξονα από Σταυρό μέχρι Κουνουπιδιανά καθώς και τον άξονα από Καλαθά μέχρι Κουμπελή.
«Γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης της μελέτης βελτίωσης του οδικού δικτύου του δυτικού Ακρωτηρίου, ώστε το έργο αυτό να καταστεί ώριμο και να ενταχθεί η χρηματοδότηση του στο ΕΣΠΑ», τόνισε, μιλώντας στα «Χ.Ν.», ο δήμαρχος Ακρωτηρίου, Μιχάλης Κυνηγός.
Ο κ. Κυνηγός επισήμανε ότι «για εμάς είναι έργο πνοής, διότι εφ? όσον υλοποιηθεί πρώτα απ’ όλα θα αποσυμφορηθεί ο οικισμός των Κουνουπιδιανών, ο οποίος αναπτύσσεται ταχύτατα, με πάρα πολύ μεγάλη κίνηση. Όχι μόνο θα γίνει αποσυμφόρηση, αλλά μελλοντικά θα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του Ακρωτηρίου για πάρα πολλά χρόνια, δεδομένου ότι όλη η περιοχή, από τον Προφήτη Ηλία μέχρι και τον Σταυρό, αναπτύσσεται ραγδαίως, καθώς συντελείται μία πληθυσμιακή έκρηξη. Με το έργο αυτό και θα γίνει αποσυμφόρηση του οικισμού των Κουνουπιδιανών αλλά και θα καλύψουμε μία προοπτική τουλάχιστον 50 χρόνων», υπογράμμισε ο κ. Κυνηγός.
Πρόσθεσε, δε, ότι «ένα τμήμα της κυκλοφορίας από την περιοχή του Καλαθά θα φεύγει από την ανατολική πλευρά των Κουνουπιδιανών και θα συνδέεται, αυτό το κομμάτι του δρόμου, με τον υφιστάμενο δρόμο ή τον μελλοντικό δρόμο που θα συνδέει το αεροδρόμιο με τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης».
Ο δήμαρχος Ακρωτηρίου τόνισε ότι «το έργο δεν έχει μείνει πίσω, προχωράει, είναι θέμα χρόνου πότε θα πάρουμε τους περιβαλλοντικούς όρους». Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση, ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 20 εκατομμύρια ευρώ. «Επειδή το ΠΕΠ έχει περιορισμένους πόρους, νομίζω ότι η καλύτερη λύση είναι να ενταχθεί σε κάποιο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», σημείωσε ο κ. Κυνηγός.

Στάδιο μελέτης

Σε ό,τι αφορά την τεχνική μελέτη ο μελετητής κ. Βουγιουκαλάκης σημείωσε ότι και στα δύο τμήματα έχει συνταχθεί προμελέτη. Επίσης, και στα δύο τμήματα, στο μεγαλύτερο μέρος τους, έχουν γίνει τοπογραφικές αποτυπώσεις.
Αναφερόμενος στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, ο μελετητής σημείωσε ότι «στο 1ο τμήμα έχει συνταχθεί και υποβλήθηκε στη Διεύθυνση ΠΕΧΩ Κρήτης η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ). Η ΠΠΕ έχει κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ήδη εκφράσει τις απόψεις τους. Αναμένεται η έγκρισή της. Στο 2ο τμήμα έχει συνταχθεί η ΠΠΕ, η οποία θα υποβληθεί στη Διεύθυνση ΠΕΧΩ Κρήτης μετά από τη διαβούλευση με το Πολυτεχνείο Κρήτης, καθ? όσον η χάραξη διέρχεται από ιδιοκτησία του».

Η μελέτη
Ο μελετητής, Σήφης Βουγουκαλάκης παρουσίασε στα «Χ.Ν.» το αντικείμενο της μελέτης, που περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:
1α. Τμήμα από Σταυρό μέχρι παραλία Καλαθά:
? Από Σταυρό μέχρι Χωραφάκια γίνεται βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης, ακολουθώντας την πορεία του υφιστάμενου δρόμου.
? Εντός του οικισμού Χωραφακίων γίνεται παράκαμψη του πυκνοδομημένου πολεοδομικού ιστού.
? Από Χωραφάκια μέχρι παραλία Καλαθά γίνεται βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης. Στην παραλία Καλαθά δημιουργείται σήραγγα, έτσι ώστε αφ? ενός να μην πλησιάζει ο δρόμος την ζώνη αιγιαλού, αφ? ετέρου να μη θίγεται το τοπίο.
1β. Τμήμα από παραλία Καλαθά μέχρι Κουνουπιδιανά:
? Από παραλία Καλαθά μέχρι όρια οικισμού Κουνουπιδιανών βελτιώνεται ο υφιστάμενος κεντρικός δρόμος του Καλαθά (βελτίωση της χάραξης, διαπλάτυνση, κατασκευή πεζοδρομίων). Στο τμήμα από την παραλία Καλαθά μέχρι το ξενοδοχείο Τζανακάκη, γίνεται νέα χάραξη, με την οποία καταργούνται οι ελιγμοί.
? Εντός του οικισμού Κουνουπιδιανών η χάραξη ακολουθεί στο μεγαλύτερο μέρος της την «Πλατιά Στράτα» και καταλήγει στην περιοχή «Πισαδάκη». Σε μικρό τμήμα, από τον δρόμο του Καλαθά μέχρι την «Πλατιά Στράτα», η χάραξη διέρχεται από αδόμητη περιοχή. Από τη διασταύρωση της «Πλατιάς Στράτας» με την οδό Αριστοτέλους μέχρι την περιοχή «Πισαδάκη», η χάραξη διέρχεται από πυκνοδομημένη περιοχή, δεν θίγονται όμως κτήρια.
Το μήκος του υπό μελέτη τμήματος από Σταυρό μέχρι Κουνουπιδιανά είναι 8,6 χλμ.
2. Τμήμα από παραλία Καλαθά μέχρι Κουμπελή:
? Από παραλία Καλαθά μέχρι τον οικισμό Καλαθά η χάραξη ακολουθεί τον υφιστάμενο δρόμο, στη συνέχεια διέρχεται από το όριο των εγκαταστάσεων κατασκήνωσης και καταλήγει στο ρέμα που βρίσκεται δυτικά του οικισμού Καλαθά. Η χάραξη αυτή θίγει δύο οικόπεδα του ΣΟΔΥ, για τα οποία προτείνεται είτε η αντικατάστασή τους με δημοτικά ακίνητα είτε η απαλλοτρίωσή τους.
? Από οικισμό Καλαθά μέχρι Άγιο Ονούφριο η χάραξη στο μεγαλύτερο μέρος της διέρχεται από δημοτική έκταση και ακολουθεί τη χάραξη του δρόμου εξυπηρέτησης του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης ακαθάρτων Ακρωτηρίου. Σε μικρό μήκος πριν από τον οικισμό Αγίου Ονούφριου η χάραξη διέρχεται από ιδιωτικές αδόμητες εκτάσεις. Εντός του οικισμού Αγίου Ονούφριου η χάραξη ακολουθεί τον κεντρικό δρόμο του οικισμού, στον οποίο προβλέπεται βελτίωση.
? Από Άγιο Ονούφριο μέχρι Κουμπελή η χάραξη διέρχεται από ιδιωτικές αδόμητες εκτάσεις και από την ιδιοκτησία του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Το μήκος του υπό μελέτη τμήματος από Καλαθά μέχρι Κουμπελή είναι 4,8 χλμ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.