Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εκσυγχρονισμός στα… λόγια

Καθημερινότητα αποτελούν οι ουρές στο αεροδρόμιο Χανίων, ενώ η εγκατάσταση του συστήματος ´C.U.T.E.´, το οποίο θα επιτρέπει να γίνεται αυτόματο check in παραμένει στα… λόγια, αφού το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.
Για τον λόγο αυτό αναζητά πίστωση ύψους 550.000 ευρώ, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο η εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος να ενταχθεί στην εργολαβία επέκτασης του αεροδρομίου.
Την απάντηση αυτή έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Καλογιάννης σε επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει ο γ’ αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Χανίων Χρήστος Μαρκογιαννάκης.
Η ερώτηση συζητήθηκε προχθές -ημέρα υπογραφής της σύμβασης του έργου επέκτασης.
Στην ερώτησή του ο κ. Μαρκογιαννάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «φέτος η αύξηση της επιβατικής κίνησης από το εξωτερικό ανέρχεται στο 28%. Λογικά, αυτή θα πρέπει να είναι η μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Αυτό, όμως, το αεροδρόμιο, με αυτή τη μεγάλη κίνηση και με την εξαιρετικά καλή προοπτική για το μέλλον, στερείται ενός βασικού εργαλείου, το οποίο θα του προσδώσει μία σύγχρονη όψη. Αυτό το εργαλείο είναι το σύστημα C.U.T.E., το οποίο αναφέρω στην επίκαιρη ερώτησή μου, την οποία συζητάμε σήμερα, κύριε υπουργέ. Αυτό το σύστημα επιτρέπει το check in να γίνεται σε όλες τις θυρίδες, οι οποίες υπάρχουν στο αεροδρόμιο. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται πάρα πολύ η ροή των επιβατών και δεν παρατηρείται -ή θα παρατηρείται λιγότερο- το φαινόμενο το οποίο βλέπουμε σήμερα      -ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι πολύ μεγάλη κάποιες μέρες- δηλαδή ατελείωτες ουρές έξω από τον αεροσταθμό, οι επιβάτες να περιμένουν κάτω από τον ήλιο προκειμένου να έρθει η σειρά τους και να ´τσεκάρουν´ τα εισιτήριά τους -όπως λέμε- ώστε να προχωρήσουν προς το αεροπλάνο».
Ο κ. Μαρκογιαννάκης πρόσθεσε ότι «αυτό πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή. Εχει υποβληθεί σχετικό αίτημα. Εχει ήδη εγκριθεί από πέρσι -απ’ ό,τι με πληροφόρησαν τουλάχιστον- η προμήθεια του εν λόγω συστήματος. Δεν προχωρά, όμως, το θέμα της εγκατάστασης. Τα χρήματα δεν είναι πάρα πολλά. Είναι περίπου 500.000 με 550.000 ευρώ απ’ ό,τι πληροφορούμαι. Το σύστημα το έχουν όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, ακόμα και μικρότερα από το αεροδρόμιο Χανίων. Εκτιμώ, λοιπόν, ότι πρέπει επιτέλους να προχωρήσει η Πολιτεία, να προχωρήσει το Υπουργείο σας στην κατακύρωση του όποιου διαγωνισμού -δεν ξέρω μέχρι πού έχετε προχωρήσει, θα με ενημερώσετε τώρα- για να μην παρατηρείται αυτό το φαινόμενο».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο κ. Καλογιάννης παραδέχτηκε ότι το σύστημα κοστίζει περίπου 550.000 ευρώ, αυτοματοποιεί τη διαχείριση του ελέγχου των επιβατών και των αποσκευών και μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στη διαδικασία επιβίβασης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η Υ.Π.Α. έχει καταθέσει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου τις σχετικές προδιαγραφές και εκκρεμεί η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης μεταξύ των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, αλλά και η εξεύρεση της πίστωσης καθώς «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή εγγεγραμμένη πίστωση γι’ αυτό το ποσό έτσι ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός». Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «το Υπουργείο παράλληλα με τη δημοπράτηση του έργου εξετάζει και πέραν της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου εναλλακτικό τρόπο εξεύρεσης του συγκεκριμένου ποσού για να μπορέσει να εγκατασταθεί πράγματι το σύστημα το οποίο είναι πολύ χρήσιμο για ένα αεροδρόμιο του μεγέθους του αεροδρομίου των Χανίων».
Στη δευτερολογία του ο κ. Μαρκογιαννάκης υπογράμμισε ότι προ ημερών που επισκέφτηκε τα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο των Χανίων, τον ενημέρωσαν «ότι το συγκεκριμένο αεροδρόμιο δίνει στο κράτος σχεδόν 10.000.000 ευρώ τον χρόνο συνεπεία της εκμετάλλευσής του» και συνέχισε: «Από τόσα χρήματα δεν μπορούν να βρεθούν 550.000 ευρώ προκειμένου να αποδίδει ακόμη περισσότερα το αεροδρόμιο; Διότι αντιλαμβάνεστε ότι εκτός από τη δυσφήμηση της περιοχής εξαιτίας της ταλαιπωρίας την οποία υφίστανται οι επιβάτες -τουρίστες κυρίως, οι οποίοι μας έρχονται από την Ευρώπη, αλλά και από άλλες χώρες- δυσφημείται κι αυτό καθ’ αυτό το αεροδρόμιο. Και θα εξοικονομήσετε και λιγότερα χρήματα τώρα που ετοιμάζετε την ιδιωτικοποίησή του εάν προχωρήσετε σε αυτή. Πιστεύω, τελικά, να μην το αποτολμήσετε αυτό. Εν πάση περιπτώσει, όμως, αφού το πάτε προς τα εκεί, να σας πω ότι και η εικόνα του, γενικότερα, από πλευράς εμπορευσιμότητας θα είναι καλύτερη».
Ο υπουργός απάντησε ότι το αεροδρόμιο Χανίων ήταν μία από τις μεγάλες προτεραιότητες του Υπουργείου και συμπλήρωσε μεταξύ άλλων: «Το δημοπρατήσαμε και αν δεν είχε κάποιες δικαστικές περιπέτειες θα είχε υπογραφεί η σύμβασή του πιο νωρίς. Στο πλαίσιο της υφιστάμενης εργολαβίας εξετάζουμε και την τοποθέτηση του συγκεκριμένου συστήματος».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα