Μουσείο Τυπογραφείας

Fiat 124 Τετράγωνο και συμπαγές!

Auto History


Αυτοκίνητο της χρονιάς το 1966, απέκτησε δύο ακόμη ταχύτερες εκδόσεις και απετέλεσε τη βάση για τα 124 Σπορ και Σπάιντερ, ενώ εξακολούθησε να παράγεται και σε άλλες χώρες.
Στην έκθεση του Τορίνου, το 1966, παρουσιάστηκε το Fiat 124 sedan. Το νέο, τότε, αυτοκίνητο δεν ήταν καμία πρωτοπορία στον χώρο των τεσσάρων χρόνων. Υπήρχε ένας νέος τετρακύλινδρος  κινητήρας 1197 κ.εκ. με πλευρικό εκκεντροφόρο και 65 ίππους. Τιμή ιδιαίτερα υψηλή για οικογενειακό αυτοκίνητο εκείνη την εποχή. Οι εμπρός τροχοί ήταν ανεξάρτητοι με διπλά ψαλίδια και πίσω είχε τοποθετηθεί ένας άκαμπτος άξονας, αλλά όχι σωστά στηριγμένος. Το μεγαλύτερο όμως προσόν του νέου αυτοκινήτου ήταν η οπτική του αντίληψη. Σχεδιασμένο σαν ´κουτί´ με τετράγωνες επιφάνειες υποσχόταν να αντέξει στον χρόνο, ενώ μπορούσε να μεταφέρει χωρίς προβλήματα πέντε άτομα με τις αποσκευές τους. Το 124 ήταν ένα συντηρητικό σε εμφάνιση και κατασκευή μεταφορικό μέσο με πολλούς χώρους, που απευθυνόταν στους Ευρωπαίους ´οικογενειάρχες´. Ηταν ένα αυτοκίνητο που πρόσφερε τους χώρους ενός 1.600 και τις επιδόσεις ενός 1.300 κ.εκ. Κάτω από τις τετράγωνες εξωτερικές διαστάσεις υπήρχε ένας μεγάλος χώρος για αποσκευές και δύο μεγάλα καθίσματα. Ο τετρακύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας ήταν θορυβώδης, αλλά με πέντε έδρανα βάσης δεν παρουσίαζε προβλήματα. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν τεσσάρων σχέσεων και η μετάδοση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς. Το βάρος του αυτοκινήτου πλησίαζε τα 960 κιλά και υπόστρεφε σημαντικά για ´πισωκίνητο´. Στο όριό του η υποστροφή έδινε τη θέση της στην υπερστροφή και το 124 γινόταν μάλλον επικίνδυνο στις οριακές του στιγμές, χάρη στο ´νεκρό´ σε αίσθηση τιμόνι. Το 124 κρατήθηκε στη ´ζωή´ μέχρι το 1974, ενώ αγαπήθηκε πολύ από το συντηρητικό ευρωπαϊκό κοινό, κυρίως για την αντοχή του. Στη συνέχεια η ´ιδέα´ του θα μεταναστεύσει στην Ισπανία ως Seat 124, στις Ανατολικές Χώρες, ως Lada, με κωδικό VAZ-2101, στην Τουρκία ως Murat 124 και στην Ινδία ως Premier 118NE. Δύο χρόνια μετά την εμφάνισή του, το 1968, θα αποκτήσει μια πολυτελέστερη έκδοση 1.438 κ.εκ., που ονομάστηκε ´Special´. Η έκδοση αυτή είχε: νέους προβολείς εμπρός, πλουσιότερο εσωτερικό και 75 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. Η σπέσιαλ όμως έκδοση δεν γνώρισε την αναμενόμενη επιτυχία και αποτέλεσε τη βάση για το Fiat 131 που παρουσιάστηκε το 1975. Προς το τέλος της σταδιοδρομίας του, (1970) το ´124 Special´ απέκτησε ακόμα μια δυνατότερη έκδοση  με κινητήρα  1.592 κ.εκ. και  τους ίππους να ´ανεβαίνουν´ στους 95. Το αυτοκίνητο είχε την ονομασία 124 Special Τ. Ο νέος κινητήρας αυτός είχε δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και είναι ο ίδιος που η Lancia  εξέλιξε για τα αυτοκίνητα της. Για όσους ζητούσαν οικονομία και επιδόσεις, ένα πεντάρι σασμάν προσφερόταν στα έξτρα και η οδική συμπεριφορά είχε βελτιωθεί σημαντικά με νέους  βραχίονες στήριξης, σκληρότερα ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς. Τα πλεονεκτήματα του όταν εμφανίστηκε ήταν:μεγάλοι εσωτερικοί χώροι, νευρικός κινητήρας, μεγάλη ορατότητα και καλά φρένα. Στα μειονεκτήματά του, η μέτρια οδική συμπεριφορά, το βαρύ τιμόνι, η υψηλή κατανάλωση, το μικρό ύψος από το έδαφος μπροστά και ο θορυβώδης κινητήρας.

To 124 στον κινηματογράφο…
Μακράν μια από τις καλύτερες καταδιώξεις που έχουμε πετύχει σε ταινία υπάρχει σε ένα φιλμ του 1971. Ο λόγος για το καλτ φιλμ με όνομα «Οι Διαρρήκτες», μια ταινία του 1971, η οποία αποτελεί τη θρυλική σεκάνς της καταδίωξης του Βερνέιγ, με πρωταγωνιστές ένα Fiat 124 και ένα Opel Rekord και η οποία έμεινε στην ιστορία του σινεμά. Το φιλμ περιλαμβάνει καρέ από τον Πειραιά και τις συνοικίες του, την ώρα που τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονταν σε μια κατάσταση καταδίωξης, δίχως αύριο. Ίσως μια απο τις πιο εντυπωσιακές καταδιώξεις με αυτοκίνητο που έχουμε δει! Οι ελληνικοί δρόμοι φαντάζουν καταπληκτικοί, ενώ το όλο σκηνικό δένει άψογα με το λιμάνι να είναι γεμάτο με τα ιστορικά σκαριά και τον Πειραιά να βρίσκεται σε μοναδικά όμορφες στιγμές? Δεν έχουμε άλλα λόγια για να το περιγράψουμε, απλά δείτε το βίντεο: youtube: Ο Πειραιάς του Χθες (1971).

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.