Μουσείο Τυπογραφείας

ΓΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑΙΑ ΝΟΣΟ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ

Πρόληψη με γλιστρίδα!


´Ασπίδα´ απέναντι στον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων αποτελεί η γλιστρίδα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε Ω3 λιπαρά οξέα. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η γλιστρίδα ανταγωνίζεται στον τομέα αυτόν τα ψάρια, ενώ οι δυνατότητες αξιοποίησής της στην κουζίνα είναι ανάλογες της φαντασίας που διαθέτει ο μάγειρας…   
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, στην αποσπερίδα – αφιέρωμα στη γλιστρίδα, που πραγματοποίησε χθες το Δίκτυο Κρητικής Γαστρονομίας, στον χώρο του εστιατορίου ´Πειναλέων´, ενώ στο πλαίσιο της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν συνταγές με βάση τη γλιστρίδα που παρασκεύασε ο αρχιμάγειρας του Μ.Α.Ι.Χ. και μέλος του Δικτύου, Γιάννης Αποστολάκης.

ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μιλώντας για τις ευεργετικές ιδιότητες της γλιστρίδας η διαιτολόγος – διατροφολόγος και μέλος του Δικτύου Γεωργία Πετράκη, τόνισε ότι η γλιστρίδα, δυστυχώς, δεν έχει ακόμα αναγνωριστεί όπως θα έπρεπε με συνέπεια να μην χρησιμοποιείται συχνά.
«Η γλιστρίδα θεωρείται ζιζάνιο και όλοι την ξεπατώνουν και την πετάνε τη στιγμή που έχουν έναν θησαυρό στον κήπο τους. Κατ’ αρχήν να πούμε ότι τα 100 γραμμάρια έχουν μόνο 16 θερμίδες που σημαίνει ότι έχουν πολύ χαμηλό θερμιδικό φορτίο, άρα συμφέρει να τα καταναλώσουμε από άποψη βάρους. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αποτελεί την αρχόντισσα των Ω3 λιπαρών οξέων και συναγωνίζεται τα ψάρια οπότε είναι ένα καλό συμπλήρωμα μέσα στην εβδομάδα για να την προσθέσουμε στα γεύματά μας και να ενισχύσουμε την πρόσληψη Ω3», σημείωσε η κα Πετράκη και πρόσθεσε ότι τα οφέλη από αυτό θα ήταν πολλαπλά. «Καταναλώνοντας γλιστρίδα μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης αυτισμού και αναπτυξιακών παθήσεων στα παιδιά, αποτελεί ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες, ενώ βοηθάει και στην πρόληψη της αρθρίτιδας και της νόσου Αλτσχάιμερ», τόνισε η κα Πετράκη, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι είναι καλύτερο η γλιστρίδα να καταναλώνεται φρέσκια, αφού με αυτό τον τρόπο διατηρεί όλα τα οργανοληπτικά συστατικά της.

ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της γλιστρίδας στην κουζίνα ο αρχιμάγειρας του Μ.Α.Ι.Χ. και μέλος του Δικτύου, Γιάννης Αποστολάκης, σημείωσε ότι «οι επιλογές που έχουμε είναι πολλές ανάλογα με τη φαντασία που διαθέτουμε».
«Οι παλαιότεροι τη χρησιμοποιούσαν ως συμπληρωματικό στις σαλάτες. Από εκεί και πέρα γνωρίζοντας τη διατροφική του αξία έχουμε προχωρήσει σε πολλές παρασκευές. Σε κάθε περίπτωση η ευεργετική της επίδραση στην υγεία είναι μεγάλη όπως έχει επισημάνει και η κα Σιμοπούλου, η οποία εργάζεται στο Εθνικό Κέντρο Υγείας των Η.Π.Α. και είναι ένθερμος υποστηριχτής της γλιστρίδας».
Ειδικότερα, ο κ. Αποστολάκης στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασε κάποιες ενδεικτικές συνταγές με γλιστρίδα οι οποίες ενθουσίασαν το κοινό.
«Για τις ανάγκες της εκδήλωσης έχουμε παρασκευάσει κατ’ αρχήν δύο απλές σαλάτες με γλιστρίδα που έχουν ως βάση το σουρωτό γιαούρτι. Στη μία έχουμε προσθέσει λεμόνι και δυόσμο και στην άλλη βασιλικό και λίγο λεμόνι. Είναι παρά πολύ δροσιστικές και εύκολες να φτιαχτούν», τόνισε ο κ. Αποστολάκης και πρόσθεσε: «Παράλληλα έχουμε φτιάξει τρία ζεστά πιάτα: Το πρώτο περιέχει πλιγούρι, γλιστρίδα, λιαστή ντομάτα, θυμάρι και λίγο πορτοκάλι (το ίδιο μπορεί να φτιαχθεί και με χοχλιούς). Το δεύτερο κοτόπουλο, γλιστρίδα και λίγο θυμάρι, ενώ προσθέσαμε στο τέλος μια σάλτσα γιαουρτιού. Το τρίτο έχει μακαρονάκι και ωμή γλιστρίδα, λιαστή ντομάτα, βασιλικό και κολοκυθοανθούς».

1 σχολιο

  • [Νίκος Σκορδόπουλος] ~ 16 Μαΐου 2016 ~ 12:08 ~ Απάντηση

    Γειά σας.Μήπως γνωριζετε πού θά βρώ γλιστρίδα.
    Ευχαριστώ πολύ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.